رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان اظهار داشت: 27 پروژه عمرانی نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی واگذار شده و تعدادی از دستگاه‌های دولتی دیگر براساس اقدامات کارشناسی صورت گرفته پروژه‌هایی برای واگذاری معرفی کردند.
کد خبر: ۳۶۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴ 21 January 2017

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان از واگذاری ۲۷ پروژه عمرانی نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش تسنیم،سید اسکندر صیدایی درجلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان اظهار داشت: امروز معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به همدان سفر کرد که از راه‌آهن همدان-تهران بازدید کرده و در شورای برنامه‌ریزی و توسعه همدان حضور یافت.

وی افزود: با دقت نظر و تلاش صورت گرفته حدود 100 میلیارد تومان امروز قول گرفته شد تا در قالب موضوعات مختلف در استان تزریق منابع اعتباری شود، عمده این میزان اعتبار مباحث جدیدی بود که در اعتبارات استان نبوده و در پروژه سفر ریاست جمهوری نیز دیده نشده بود.

صیدایی با بیان اینکه چند مورد افزایش اعتبار پروژه و چند مورد نیز تخصیص اعتبار جدید برای پروژه‌ها را داشتیم، گفت: خوشبختانه مصوبات خوبی امروز برای استان همدان انجام شد که امیدواریم تخصیص یافته یا عملی شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت کمیته‌های اقتصاد مقاومتی استان همدان مضاعف شده است، عنوان کرد: دبیرخانه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان بنا دارد از تمامی پروژه‌هایی که از حمایت بانکی و مصوبات ستاد تسهیل برخوردار بودند بازدید کرده و گزارشی به ستاد اقتصاد مقاومتی ارائه دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان اظهار داشت: 27 پروژه عمرانی نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی واگذار شده و تعدادی از دستگاه‌های دولتی دیگر براساس اقدامات کارشناسی صورت گرفته پروژه‌هایی برای واگذاری معرفی کردند.

وی با اعلام اینکه استان همدان در زمینه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از برنامه‌ زمان‌بندی جلوتر است، تصریح کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌ها و نهادها گزارش‌های عملکرد خود در زمینه اقتصاد مقاومتی را به درستی به دبیرخانه ارائه دهند.

معاون استاندار همدان نیز در این جلسه درباره عملکرد کمیته فرهنگی ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: براساس بررسی صورت گرفته و سایر استان‌ها این کمیته را تشکیل و برخی تشکیل ندادند.

محمدابراهیم الهی تبار با اشاره به اینکه شاخص خاصی برای فعالیت کمیته فرهنگی در راستای اقتصاد مقاومتی تعریف نشده است، گفت: استان همدان دارای منشور فرهنگی است که این منشور پایه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

الهی تبار با اشاره به اینکه فعالیت فرهنگی به معنای تغییر رفتارهاست، عنوان کرد: باید فضای عمومی جامعه و رفتارهای مردم را به سمت و سوی مدنظر سوق دهیم، براین اساس لازمه کار این است که ابتدا نیاز موردنظر را احصا و سپس تولید محتوا کرد تا بتوان از طریق فضاها و فرصت‌های موجود در جامعه برای ایجاد تغییرات استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه نیازهایی که در سطح جامعه باید اتفاق بیفتد مشخص شود، اظهار داشت: فرصت‌هایی از جمله مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌ها در سطح جامعه وجود دارد که باید از آنها برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی یک پروژه نبوده رویکرد است، عنوان کرد: براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری سه بند مربوط به کمیته فرهنگی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار