وجود نیروی مازاد در شهرداری‌ها بویژه شهرداری همدان مشکلات پرداخت حقوق را دو چندان کرده است و بارها شاهد اعتراض پاکبان‌ها و کارگران پرتلاش خدمات شهری همدان نسبت به تاخیر در پرداخت حقوق‌هایشان بودیم.
کد خبر: ۳۶۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ 15 January 2017
تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری همدان از ماه‌های گذشته به یکی از مسائل اصلی مدیریت شهری تبدیل شده بود که برخی کارگران تاب تحمل نداشته و آن را علنی کردند.

به گزارش تسنیم، رکود اقتصادی و کاهش درآمدهای شهرداری‌ها از سال گذشته بحرانی مالی و پولی را برای آنها رقم زده تا جایی که این نهادهای عمومی در پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکلات عدیده مواجه هستند.

وجود نیروی مازاد در شهرداری‌ها بویژه شهرداری همدان مشکلات پرداخت حقوق را دو چندان کرده است و بارها شاهد اعتراض پاکبان‌ها و کارگران پرتلاش خدمات شهری همدان نسبت به تاخیر در پرداخت حقوق‌هایشان بودیم.

این اعتراض‌ها بارها توسط نیروهای شهرداری در محافل مختلف نسبت به اعضای شورای شهر همدان اعلام شد که در نهایت اوایل پاییز امسال شورا مصوبه‌ای انجام داد که براساس آن باید شهرداری ابتدا حقوق نیروهای خدمات شهری و پاکبان‌ها و سپس حقوق مدیران شهرداری همدان را پرداخت کند.

عدم اجرای این مصوبه در ابتدا با اعتراض شورانشینان بویژه نایب رئیس شورای شهر همدان مواجه بود ولی این اعتراض‌ها آنقدر هم تاثیرگذار نبود تا اینکه شورای شهر همت خود را اجرای این مصوبه به کار بست.

گویا این مصوبه اجرا شده ولی هنوز حقوق برخی از ماه‌های کارگران شهرداری همدان پرداخت نشده است که شب‌نامه‌ای توسط برخی از این کارگران در فضای مجازی و سطح شهر همدان منتشر و توزیع شده است.

در این شب‌نامه آمده است که صدها کارگرشهرداری همدان از تیر ماه یعنی 8 ماه حقوق نگرفته‌اند و از مسئولان و رسانه‌هی جمعی خواسته‌اند تا این موضوع را مورد پیگیری جدی قرار دهند.

اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری همدان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری تسنیم همدان این موضوع را رد کردند ولی خبرگزاری تسنیم از انتشاردهندگان این نامه می‌خواهد تا با دفتر خبرگزاری تسنیم از طریق شماره تماس 32660364 ارتباط برقرار کرده و توضیحات خود را ارائه دهند.

رئیس شورای شهر همدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با بیان اینکه تاخیر هشت ماهه در پرداخت حقوق‌ها صحت ندارد، اظهار داشت: این نامه یک متن تایپی بوده که شاید کار فردی و فضاسازی بوده است.

رضا میرزایی بیان کرد: بعد از پیشنهاد نایب رئیس شورای شهر مبنی بر پرداخت حقوق کارگران با اولویت الان سه چهار ماهی است که ابتدا نیروهای شرکتی، دوم مناطق و سازمان‌ها و در مرحله آخر شهرداری ستاد و شورای شهر حقوق دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تمام حقوق‌ها پرداخت شده است، تصریح کرد: اگر کسی اعلام کند دو ماه حقوق دریافت نکرده است از نیروهای شهرداری نیست بلکه پیمانکاری است که در گوشه شهر کاری را برعهده می‌گیرد و حقوق پرداخت نکرده است.

میرزایی با اعلام اینکه اگر پیمانکاری حقوق کارگران خود را چندین ماه پرداخت نکرده باشد شورای شهر و شهرداری با آنها برخورد می‌کند، اظهار داشت: در 16 دی ماه حقوق تمامی کارگران شهرداری همدان پرداخت شده و شهرداری ستاد به عنوان آخرین نهاد حقوق دریافت کرده است.

نایب رئیس شورای شهر همدان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان بیان کرد: در صحن روز گذشته شورای شهر همدان مطرح شد که شهردار همدان برنامه شهرداری برای پرداخت حقوق‌ها را به شورای شهر ارائه دهد.

محمدرضا الیاسی با اشاره به اینکه مصوبه پرداخت با اولویت حقوق کارکنان با اولویت را اجرایی کرده ولی مشکل پرداخت حقوق مربوط به نیروهای پیمانکاران است، تصریح کرد: براساس بررسی‌های انجام شده پیمانکاران دو ماه و برخی از نیروهای فضای سبز سه ماه حقوق دریافت نکرده‌اند.

وی با اعلام اینکه شاید این کارگران در این شرایط بتوانند این وضعیت را تحمل کنند ولی برای شب عید باید وضعیت تعیین تکلیف شود، عنوان کرد: شهردار همدان امیدوار بود از طریق برخی منابع همچون مالیات ارزش افزوده بتواند حقوق کارکنان خود را برای پایان امسال تامین کند.

معاون اداری مالی شهردار همدان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه تاخیر هشت ماهه در پرداخت حقوق‌ها صحت ندارد، اظهار داشت: در حوزه‌های شرکتی برخی از پرداخت‌ها در قالب برون سپاری است و شرکت‌هایی که طرف قرارداد شهرداری بوده، متعهد هستند دو ماه از حقوق را پرداخت کنند.

مرتضی حضرت زاده مصوبه شورای شهر همدان مبنی بر پرداخت با اولویت حقوق کارگران در شهرداری همدان انجام شده است، اظهار داشت: در مجموعه شهرداری همدان تاخیر در پرداخت حقوق‌ها بیشتر از یک ماه نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار