استاندار همدان گفات: اکنون به برکت برجام ریل خریداری شده و آماده ریل‌گذاری است و تا پایان سال و یا قبل از پایان دولت قطار به همدان می‌رسد.
کد خبر: ۳۵۶۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶ 08 January 2017
استاندار همدان گفات: اکنون به برکت برجام ریل خریداری شده و آماده ریل‌گذاری است و تا پایان سال و یا قبل از پایان دولت قطار به همدان می‌رسد.

به گزارش، محمد ناصر نیکبخت ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان همدان اظهار داشت: برخی سایت‌های زنجیره‌ای و افراد خاص تصمیم بر تخریب دولت کنونی و بد جلوه دادن چهره دولت تدبیر و امید دارند ولی این از طرف همه عوام نیست بلکه عده‌ خاصی به دنبال آن هستند و گوش شنوایی هم نیست.

*سایت‌های زنجیره ای و عده‌ای خاص به دنبال تخریب دولت هستند

وی با بیان اینکه مردم آگاه هستند و تشخیص درستی دارند، گفت: برخی از زمان روی کار آمدن دولت کنونی برای تخریب این دولت از هیچ اقدامی دریغ نداشتند، آیا اینگونه که این افراد اعلام می‌کنند دولت کنونی در طول 3 سال و اندی یک اقدام خوب در کارنامه خود نداشته است در پاسخ این افراد باید گفت که اعلام نظر مردم همیشه در پای صندوق‌های رأی مشخص شده و مردم مسائل مملکت و کشور را به خوبی و درستی تشخیص می‌دهند.

نیکبخت افزود: در موضوع برجام نیز قدرت و تعامل ایران با دنیا نمایان شد، شورای امنیت علیه ایران قطعنامه سنگین می‌داد اما امروزه به دلیل این اقتدار قطعنامه‌های شورای امنیت علیه اسرائیل صادر می‌شود و این مورد نشان دهنده این مطلب است که حقانیت ایران و ناحق بودن اسرائیل ثابت شده است به حدی که آمریکا اجازه نداد آن را وتو کند.

وی با اشاره به اینکه امروز بدون اعمال نظر ایران در منطقه تصمیمی گرفته نمی‌شود، عنوان کرد: این اقتدار برای کشوری که تا چندی پیش ایران هراسی برایش تدارک دیده شده بود نقطه روشنی است، ضمن اینکه برجام ماندگار است و آثارش را همه می‌توانند مشاهده کنند.

*راه آهن همدان زیر سایه برجام به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار همدان تصریح کرد: ایران با وجود برجام به ساحلی از آرامش رسیده که نمی‌شود آن را انکار کرد و یکی از نمونه‌های برجام در همدان راه‌آهن بود که حدود 12 سال به طول انجامید و دلیل ناتمام ماندن آن نبود ریل به سبب تحریم‌ها بود در حالی که زیرساخت‌های آن مهیا شده بود ولی اکنون به برکت برجام ریل خریداری شده و آماده ریل‌گذاری است و تا پایان سال و یا قبل از پایان دولت قطار به همدان می‌رسد.

نیکبخت اظهار داشت: تصمیم بر این بوده تا علیه دولت کار شود ولی مردم خود جواب آنها می‌دهند و نیاز به دل‌نگرانی نیست.

*مطالبه حقوق شهروندی از دلایل سرنگونی حکومت پهلوی بود

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با موضوع منشور حقوق شهروندی گفت: وقتی این منشور با حضور شخص رئیس جمهور رونمایی شد سخنانی نظیر اینکه ایشان به سبب انتخابات در این زمینه ورود یافت مطرح شد در صورتی که این سخن اشتباه است چرا که این منشور و بررسی آن از مدتها قبل انجام گرفته بود.

مردم قبل از انقلاب احساس کردند کسی به حقوقشان توجه نمی‌کند و حقشان تضییع می‌شود و این امر باعث شد انقلاب شود و نظام جمهوری اسلامی شکل گیرد و این همان حقوق شهروندی است.

نیکبخت با بیان اینکه در جمهوری اسلامی باید بهترین شیوه برای محترم شمردن حقوق شهروندی اجرا شود، افزود: در استان همدان نیز باید شرایط دستیابی به این مهم فراهم شود و این امر با کمک و حمایت تمامی قوا و سازمان‌ها امکان‌پذیر است تا دستورات سازنده قانون اساسی اجرا شود.

وی گفت: در برخی استان‌ها این اقدام انجام گرفته و در همدان نیز بعد از تشکیل کارگروه‌های استانی و شهرستانی حقوق شهروندی باید با هماهنگی و همکاری مسئولان مرتبط در مورد یکی از بندهای حقوق شهروندی تصمیم‌گیری و الگوسازی شود.

نیکبخت افزود: امام راحل و رهبر معظم انقلاب نیز بر محترم شمردن حقوق مردم تأکید داشتند و برای آگاهی بیشتر مردم از این منشور باید بندهای حقوق شهروندی توسط رسانه‌ها و سایت‌ها منتشر شود تا مردم آگاهی لازم را در این زمینه کسب کنند.

*هفته فرهنگی ملایر در سطح ملی اطلاع‌رسانی شود

استاندار همدان همچنین درباره هفته فرهنگی ملایر و برنامه‌ریزی برای اجرای آن گفت: از این فرصت باید برای معرفی گردشگری استان و شهرستان استفاده کرد و در این زمینه باید از ظرفیت رسانه ملی و رسانه‌ها برای شناساندن ظرفیت‌های همدان در سطح ملی و فراتر از آن کمک گرفت.

نیکبخت بیان کرد: تصمیم فرمانداری و مسئولان شهرستان ملایر برای برگزاری این برنامه فرهنگی بسیار تأثیرگذار و درست است و اگر برنامه‌ها به خوب پیش‌بینی شده باشد می‌تواند معرفی استان را نیز به دنبال داشته باشد.

*همدان مقصد گردشگری باشد نه مسیر گردشگری

وی اظهار داشت: استان همدان به لحاظ فرهنگ، تاریخ، تمدن، معارف و مشاهیرش از فرهنگی‌ترین، متمدن‌ترین و تاریخ‌دارترین استان کشور است ولی از ابتدای انقلاب تاکنون آنگونه که باید معرفی نشده و هنوز همدان مقصد گردشگری نیست و تنها مسیر گردشگری است.

نیکبخت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در سمینار اخیر استانداران در زمینه حقوق شهروندی مطالبی که باید پیگیری شود شامل دستورالعمل‌ها صورت گرفت و بر تشکیل کارگروه استانی و شهرستانی تأکید شد.

استاندار همدان با اشاره به فعالیت‌های استان همدان در اربعین عنوان کرد: این استان با تشکیل 38 موکب که هشت موکب در کشور عراق و 30 موکب در استان بود جزو استان‌های عالی کشور قرار گرفت.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار