مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: مطابق برنامه‌های پیشنهادی ILO به کشورهای جهان توصیه شده سقف مشارکت زنان در نهادهای صنفی حداقل تا ۳۰ درصد افزایش یابد.
کد خبر: ۳۵۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ 04 January 2017
مدیرکل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی گفت: ۱۲ هزار تشکل کارگری و کارفرمایی در کشور فعالیت می کنند.

به گزارش مهر، دلاور نظری در دیدار با نماینده تشکل های صنفی کارگری و کارفرمایی استان همدان اظهارداشت: نگاه دولت به تشکل‌ها با یک رویکرد جدید است و تشکل های صنفی باید در نهادهای تصمیم‌گیری دولت تاثیرگذار باشند که در همین راستا این سازمان از پیشنهادات سازنده تشکلات صنفی استقبال می کند.

نظری بابیان اینکه تشکلات زمانی می توانند قوی عمل کنند که مستقل از منابع اقتصادی و مالی باشند، افزود: دولت تشکل های کارگری و کارفرمایی را شریک اجتماعی خود می داند.

وی با تاکید بر اینکه در امور تشکل‌های کارگری دخالت نمی‌کنیم اما به وظیفه نظارت خود بر اساس قانون عمل می کنیم، افزود: در مجموع نگاه دولت یازدهم به تشکل‌ها رویکرد جدیدی است که همسو با این رویکرد تشکل‌ها نیز باید جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و در نهادهای تصمیم‌گیری دولت تاثیرگذار باشند.

نظری تاکید کرد: درهمین راستا این سازمان از پیشنهادات سازنده تشکلات صنفی در استان‌ها به منظور ارتقا و توسعه تشکل‌ها استقبال خواهد کرد.

باید مشارکت زنان در نهادهای صنفی حداقل تا ۳۰ درصد افزایش یابد

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: مطابق برنامه‌های پیشنهادی ILO به کشورهای جهان توصیه شده سقف مشارکت زنان در نهادهای صنفی حداقل تا ۳۰ درصد افزایش یابد.

وی افزود: در شرایط کنونی حضور بانوان در نهادهای صنفی کارگری و کارفرمایی در کشور ناچیز است که داریم با همراهی تشکل‌ها میزان این مشارکت افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه دولت به توسعه کمی و کیفی تشکل‌ها بها می دهد، افزود: ۱۲هزار تشکل کارگری و کارفرمایی در کشور وجود دارد و دولت تشکل های کارگری وکارفرمایی را شریک اجتماعی خود می داند.

مدیرکل تشکل های کارگری و کارفرمایی کشور با بیان اینکه در حال حاضر چالشی بین کارگر و کارفرما وجود ندارد، گفت: خوشبختانه همسویی بین جامعه کارگری و کارفرمایی وجود دارد.

نظری بابیان اینکه بخش ۳جانبه گرایی را تقویت می کنیم، افزود: انتظار داریم مسائل و مشکلات تشکل ها در خود استان ها و با نظارت مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان رفع شود.

وی عنوان کرد: رویکرد این اداره کل تعامل وهمراهی با فعالان صنفی در زمینه توسعه تشکل‌های صنفی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار