عزالدین با تاکید بر اینکه درحال حاضر درهیچ نقطه ای از استان همدان بحران آبی نداریم یادآور شد: در چند روستا به دلیل آب سطحی و چشمه ها احتمال مشکل آب کم و بیش وجود دارد.
کد خبر: ۳۴۲۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸ 13 December 2016
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت: در حال حاضر ذخیره آب سد اکباتان و آبشینه در همدان به 17میلیون متر مکعب رسیده است.

به گزارش ایرنا؛ مرتضی عزالدین افزود: سد اکباتان تاکنون 14 میلیون متر مکعب آب و سد آبشینه همدان نیز سه میلیون و200 متر مکعب آب ذخیره دارند که در مجموع بیش از 17 میلیون متر مکعب آب پشت سد های همدان آب ذخیره شده است.

وی اضافه کرد: این میزان آب ذخیره شده نسبت به سال گذشته که چهار میلیون متر مکعب بود افزایش داشته و امسال سدها به علت بارش های خوب اسفند ماه سال گذشته و فروردین ماه امسال وضعیت بهتری دارند.

وی با بیان اینکه سفره های زیر زمینی سالانه 70تا 80سانتیمتر افت دارندادامه داد: در شهرستان اسدآباد نیز این افت سفره های زیر زمینی وجود دارد که بیشترین مبحث در این شهرستان به دلیل رانش زمینی است که با حفر 2 تا سه حلقه چاه آب آشامیدنی ایجاد شده و این امر باعث شده برداشت ها در آنها محدود شود.

عزالدین با تاکید بر اینکه درحال حاضر درهیچ نقطه ای از استان همدان بحران آبی نداریم یادآور شد: در چند روستا به دلیل آب سطحی و چشمه ها احتمال مشکل آب کم و بیش وجود دارد.

وی اظهار کرد: همه تلاش آب منطقه ای این است با همکاری آب و فاضلاب شهری و روستایی به گونه ای برنامه ریزی و طراحی شود که سال 96 مشکلی در زمینه آب در استان همدان وجود نداشته باشد.

مدیرعامل آب منطقه ای استان همدان با تشریح وضعیت بارندگی ها در سال جاری گفت: امسال بارش های خوبی در فصل پاییز ثبت نشده و تاکنون بارش های همدان 50 میلی متر گزارش شده که سال گذشته دراین مدت بارش های همدان 180 میلی متر بود.

عزالدین افزود: بر اساس پیش بینی هواشناسی بارش ها در زمستان امسال نرمال است اما با کاهش بارندگی ها در پاییز در مجموع نسبت به سال گذشته و میانگین بلند مدت بارش ها کمتر است.

وی با بیان اینکه این شرکت با کمک آب و فاضلاب شهری و روستایی در حال برنامه ریزی برای تابستان است که به خوبی مدیریت شود ادامه داد: مردم دراین میان رکن اساسی هستند و با کمک آنها به عنوان مشترکان صنعتی و آشامیدنی می توان تابستانی بدون مشکل را سپری کرد.

عزالدین گفت: نرم مصرف آب در ایران از تمام کشورهای درحال توسعه بیشتر است و اگر مردم در مصرف آب استانداردها را رعایت کنند کمک بزرگی در این زمینه کردند.

سداکباتان از۵کیلومتری جاده همدان به ملایر منشعب شده و راه دسترسی به آن، به سمت روستای سنگستان است و ظرفیت فعلی مخزن این سد هم ۴۰میلیون متر مکعب است.

جمعیت استان همدان یک میلیون و 750هزار نفر است که جمعیت شهری استان یک میلیون و 77هزار نفر است که از این تعداد، یک میلیون و 72 هزار نفر زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب استان همدان هستند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار