رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه تالار قرآن همدان دارای اساسنامه تصویب شده در شورای شهر دوم است،خواستار سرعت بخشی به روند ساخت این تالار شد.
کد خبر: ۳۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳ 11 May 2015
رئیس شورای شهر همدان با تاکید بر اینکه تالار قرآن همدان باید هر چه سریع‌تر اجرایی شود، گفت: تالار قرآن همدان امسال به بهره‎برداری برسد.

به گزارش تسنیم ، علی اکبر نظری ظهر امروز در صحن علنی شورای شهر همدان با اشاره به اینکه پروژه تالار قرآن در دور دوم شورای شهر کلید خورد، اظهار داشت: در ابتدا با اجرای این پروژه به شکل فعلی مخالف بودم ولی متاسفانه این پروژه اجرایی شد و تاکنون نیز طول کشیده است.

وی با بیان اینکه تالار قرآن همدان دارای اساسنامه تصویب شده در شورای شهر دوم است، گفت: براساس این اساسنامه، تالار قرآن مختص فعالیت‌های قرآنی بوده و برنامه‌های مرتبط با قرآن باید در این تالار اجرا شود و سایر برنامه‌ها از جمله کنسرت موسیقی در این تالار جایی ندارد.

نظری با تاکید بر اینکه ماهیت این تالار قرآنی است، تصریح کرد: تالار قرآن دارای یک سالن ویژه با ظرفیت 800 نفر و 4 تالار فرعی با ظرفیت‌های نزدیک به 150 نفر است که در صورت بهره‎برداری ظرفیتی بزرگ برای برگزاری همایش‎های بین‌المللی در استان همدان تعریف می‎شود.

وی درباره طرح‎های فرهنگی ارائه شده از سوی کمیسیون فرهنگی به صحن شورا گفت: متاسفانه طرح‌های ارائه شده از سوی این کمیسیون بی حساب و کتاب بوده و از انسجام خوبی برخوردار نبوده است.

رئیس شورای شهر همدان درباره جلسه آینده صحن شورای شهر نیز گفت: در جلسه آینده معاون عمرانی استاندار همدان و مدیرکل راه و شهرسازی همدان در صحن شورا حاضر شده و درباره مسائل عمرانی بحث و گفت‌وگو می‎شود.

نائب رئیس شورای شهر همدان نیز در این جلسه با اعلام اینکه تاکنون 20 میلیارد تومان برای تالار قرآن همدان هزینه شده است، گفت: تالار قرآن برای بهره‎برداری به 20 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

محمدرضا الیاسی با تاکید بر اینکه مهمترین مسئله در این پروژه پوشش گنبد تالار قرآن است، افزود: این سالن در صورت بهره‌برداری ماهانه به 250 میلیون تومان هزینه نگهداری نیاز دارد که هزنیه بالایی است و باید از راه‌های مختلف برای تامین آن اقدام کنیم.

وی درباره واگذاری مدیریت تالار قرآن به هیئت امنا یا بخش خصوصی نیز بیان کرد: وقتی مدیریت این تالار قرآن از شهرداری گرفته شده و به سایر بخش‌ها واگذار می‎شود باید هزینه‌ها نیز از سوی همان نهاد تامین شود، شهرداری نیز دیگر تعهدی در این زمینه ندارد.   
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار