مدیر سرمایه گذاری شهرداری ملایر ادامه داد: علاوه بر این با یک سرمایه گذار ملایری برای احداث یک هزارو 500 واحد مسکونی ویلایی در جاده سلامت ملایر وارد مذاکره شدیم که قرار است فاز نخست آن بر اساس تفاهم نامه سه جانبه بین شهرداری، اداره اوقاف و امور خیریه و سرمایه گذار احداث شود.
کد خبر: ۳۳۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶ 27 November 2016
حالا که بسترهای لازم برای جذب و ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی به این شهرستان مهیا شده، ملایر آماده جهش بزرگ اقتصادی در حوزه های مختلف عمران، گردشگری، تولید، صنعت، مسکن و خدمات شهری است.

به گزارش ایرنا با راه اندازی دفتر جذب سرمایه گذاری شهرداری ملایر از یکم تیرماه امسال براساس ابلاغ وزارت کشور، پیشنهاد شهردار به شورای اسلامی شهر و مصوبه شورای شهر، ملایر خیز بلند خود را برای ورود قدرتمندانه به بازار بزرگ اقتصادی برداشت تا بتواند گام هایش را محکم تر از گذشته برای رونق کسب و کار بردارد.

در این راستا با احصا و شناسایی 50 قابلیت و فرصت خاص این شهرستان در حوزه های مختلف، مسئولان امر گام نخست خود را با برگزاری نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری با حضور 150 سرمایه گذار بزرگ داخلی و خارجی در مردادماه امسال برداشتند که 10 تفاهم نامه همکاری با سرمایه گذاران منعقد شد.

با استقبال بسیار خوب سرمایه گذاران، به همت دفتر جذب سرمایه گذاری شهرداری ملایر و همکاری تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، بساط دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری البته به صورت گسترده تری در باغ موزه دفاع مقدس تهران چیده شد تا این همایش میزبان مسئولان ارشد کشوری، استانی و شهرستانی باشد و از داشته هایش برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی بهره گیرد.

مدیر سرمایه گذاری شهرداری ملایر در این باره روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف ما این است که بتوانیم با جذب سرمایه گذار، سرمایه بخش خصوصی را وارد عمران شهری کرده و در این راستا طرح های شهری را با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی اجرا کنیم.

غلامرضا کرمی افزود: در این زمینه 50 طرح پیشنهادی شناسایی شد که از این تعداد 20 طرح به صورت اولویت نخست، مطالعات امکان سنجی آنها انجام و در قالب دفترچه ای چاپ و در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شد.

وی طرح بزرگ تجاری پارکینگ راستان در مرکز شهر با حجم سرمایه گذاری 500 میلیارد ریال، هایپر مارکت کوثر در ورودی ملایر از سمت همدان با سرمایه گذاری 250 میلیارد ریال، تکمیل هتل نیمه کاره پارک سیفیه، مجموعه تجاری پارکینگ مرکزی در ساختمان فعلی شهرداری و طرح پردازش پسماند و تبدیل زباله به انرژی را از جمله این طرح ها برشمرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مبل ملایر به صورت خام از شهر خارج می شود، طرح بازار مبل ملایر واقع در بلوار شهید بهشتی این شهر در زمینی به مساحت 16 هزار مترمربع در سه طبقه به صورت متمرکز در نظر گرفته شد.

کرمی با اشاره به احداث نمایشگاه دائمی در میدان کوثر از سمت همدان، احداث شهربازی و چندین طرح گردشگری به عنوان دیگر طرح های پیشنهادی به سرمایه گذاران گفت: در همایش دوم که آبان ماه امسال در تهران برگزار شد، چهار تفاهم نامه با سرمایه گذاران منعقد شد.

***ملایر صاحب شهرک توریستی می شود

وی اظهار کرد: به واسطه برگزاری این همایش احداث شهرک توریستی به مساحت 480 هکتار روبروی شهرک صنعتی مرویل با یک سرمایه گذار منعقد شد که زمین متعلق به سرمایه گذار است و هم اکنون طراحی داخلی آن در حال انجام است.

کرمی افزود: در راستای اجرای طرح تبدیل زباله ملایر به انرژی موافقت نامه مبادله شد که در حال آماده سازی طرح و ارایه نقشه است.

وی همچنین مبادله موافقت نامه با شرکت های امین نجد و فرشینه در خصوص اجرای طرح های زیرساختی ملایر از طریق جذب فاینانس و معرفی سرمایه گذار از طریق این شرکت را از دیگر تفاهم نامه ها برای جذب سرمایه گذار در این شهرستان عنوان کرد.

مدیر سرمایه گذاری شهرداری ملایر ادامه داد: علاوه بر این با یک سرمایه گذار ملایری برای احداث یک هزارو 500 واحد مسکونی ویلایی در جاده سلامت ملایر وارد مذاکره شدیم که قرار است فاز نخست آن بر اساس تفاهم نامه سه جانبه بین شهرداری، اداره اوقاف و امور خیریه و سرمایه گذار احداث شود.

کرمی بیان کرد: بر اساس این تفاهم نامه قرار است در فاز نخست 305 واحد ویلایی به صورت مدرن با تمامی امکانات در یک مجتمع مسکونی ساخته شود که حجم سرمایه گذاری 500 میلیارد ریال برای آن پیش بینی شده است.

وی شناسایی شرکت حمل و نقل داتیس را از دیگر خروجی های همایش سرمایه گذاری ملایر برشمرد و گفت: در همین رابطه قرار است طرح هوشمند سازی شهر توسط این شرکت انجام شود و ترافیک ملایر را با نصب دوربین های نظارتی هوشمند کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر قرارداد طراحی با این شرکت بسته شده و تا قبل از عید قرارداد به صورت BOT از طریق فراخوان عمومی اجرا خواهد شد.

مدیر سرمایه گذاری شهرداری ملایر اظهار کرد: در حال حاضر نیز طرح تجاری پارکینگ راستان و پل های عابر پیاده در چند نقطه شهر درخواست اجرای فراخوان عمومی آنها به شورای شهر داده شده است.

کرمی با بیان اینکه طرح کارت هوشمند شهروندی نیز نامه فراخوان عمومی آن برای تصویب به شورا ارسال شده است، افزود: بر اساس این طرح شهروندان برای کرایه تاکسی و اتوبوس نیازی به پول خرد ندارند و علاوه بر تاکسی و اتوبوس، در مراکز خرید این دستگاه ها نصب می شوند.

وی ایجاد خانه فرش ملایر را از دیگر نتایج همایش سرمایه گذاری برشمرد و بیان کرد: در این زمینه شرکت فرش ملایر و تعاونی اتحادیه فرش این شهرستان درخواست سرمایه گذاری مشترک با شهرداری را داده اند که بزودی ملایر صاحب خانه فرش خواهد شد.

کرمی همچنین به ایجاد بازار مبل ملایر در اصفهان اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه مکانی به مساحت پنج هزار مترمربع در بهترین نقطه اصفهان در اختیار صنعت مبل ملایر قرار می گیرد.

دفتر سرمایه گذاری شهرداری ملایر به منظور جذب سرمایه گذاران تاکنون دو همایش فرصت های سرمایه گذاری را در 27 مرداد و 6 آبانماه امسال برگزار کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار