معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ازسال گذشته به دنبال تاکیدات مقام معظم رهبری خدمات به سکونتگاه‌های غیررسمی در دستور کار قرار گرفت، گفت: از سال گذشته برنامه ساماندهی مناطق حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی آغاز شد که 180 هزار نفر از جمعیت استان همدان را شامل شد.
کد خبر: ۳۳۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱ 27 November 2016
معاون دانشگاه علوم پزشکی همدان از تشکیل پرونده الکترونیکی برای ۱.۱ میلیون نفر در همدان خبر داد و گفت: ۲۷۰ مرکز بهداشت همدان بازسازی و نوسازی می‌شود.

به گزارش تسنیم  جلال الدین امیری درجمع خبرنگاران اظهار داشت: در اربعین حسینی به خاطر مسائل منطقه و ضرورت‌هایی که به صلاحدید مسئولان ارشد کشور بود دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها آماده ارائه خدمات به زائران شدند.

وی با اشاره به اینکه استان همدان در محل رفت و آمد زائران اربعین حسینی بوده و این آمادگی اعلام شد تا در زمینه مسائل بهداشتی و درمانی به استان ایلام کمک شود، گفت: تیم 42 نفره تدارک دیده شده و به استان ایلام اعزام شدند.

امیری با بیان اینکه سه نفر از اعضای ستاد با ریاست مسئولان واحد بهداشت محیط اعزام شدند، گفت: این تیم اعزامی مدیریت سندورمیک داشته و دو پزشک اعزامی در هر شیفت 500 نفر را ویزیت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه 16تیم روز بازدید انجام شده و پزشکان اعزامی در مجموع 6 هزار ویزیت انجام دادند، گفت: خوشبختانه عملکرد مناسبی توسط تیم اعزامی همدان انجام شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ازسال گذشته به دنبال تاکیدات مقام معظم رهبری خدمات به سکونتگاه‌های غیررسمی در دستور کار قرار گرفت، گفت: از سال گذشته برنامه ساماندهی مناطق حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی آغاز شد که 180 هزار نفر از جمعیت استان همدان را شامل شد.

وی با بیان اینکه 90 نفر برای اجرای این طرح به کارگیری شده و در کل مناطق شهری این مسئله تکمیل می‌شود، تصریح کرد: در مناطق شهری پایگاه‌های بهداشتی ایجاد شده و محل استقرار مراقبین سلامت خواهد بود که به ازای هر 2500 نفر یک مراقب سلامت خواهیم داشت.

امیری با اشاره به اینکه تاکنون خدمات در روستاها به صورت فعال و اکتیو انجام می‌شد ولی در حوزه شهری غیرفعال بود، گفت: برای تمامی گروه‌های سنی بسته خدمتی تعریف شده است و پایگاه‌ها براساس بلوک‌بندی مراقب سلامت خواهند داشت.

وی درباره مراکز جامع سلامت نیز بیان کرد:  این مراکز جایی است که تیم‌های نظارتی و کارشناسان حضور دارند که از امسال کارشناس تغذیه و بالینی نیز به آنها اضافه شده است.

امیری با بیان اینکه قرار بود تا حدود 50 هزار نفر را زیرپوشش قرار دهد ولی اغلب کمتر از این در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: به ازای هر 37هزار نفریک مرکز جامع سلامت شهری در همدان ایجاد می‌شود که یک میلیون جمعیت شهری استان همدان را زیرپوشش قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه 490نیروی جدید در این زمینه جذب خواهد شد،اظهار داشت: 15 میلیارد تومان برای یک سال حقوق و مزایای این افراد در نظر گرفته شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اعلام اینکه در تمام مناطق شهری از جمله شهر همدان پایگاه سلامت افتتاح می‌شود، افزود: برای اینکه خدمت را به جمعیت روستایی وشهری ارائه دهیم بنا به وضعیت جمعیت 572 خانه بهداشت کل جمعیت روستایی خدمات می‌دهند.

وی با بیان اینکه 45 مرکز شهری ـ روستایی و 86 مرکز روستایی در استان همدان وجود دارد، تصریح کرد: 67 مرکز شهری در حال حاضر فعال است که خدمت را به کل مجموعه شهری ارائه می‌دهد و از این تعداد 43مرکز به مرکز خدمات جامع سلامت تبدیل شده و در برنامه‌های تحول علاوه بر تیم سلامت، کارشناسان تغذیه و روانشناس بالینی نیز به آنها افزوده شده است.

امیری درباره سامانه یکپارچه بهداشتی(سیب)نیز عنوان کرد: از ابتدای امسال کارهای اجرایی این سامانه آغاز شده و براساس آن تمام مردم پرونده الکترونیکی از ریزفاکتورها، وضعیت جسمانی، مصرف دارو و معضلات درحوزه بهداشتی دارند.

وی با اعلام اینکه این طرح به صورت کشوری بوده و دسترسی به این پرونده توسط پزشکان با کد ملی بیماران ممکن است، گفت: نیاز به زیرساخت اینترنت دارد که پایین بودن ضریب نفوذ اینترنت در همدان مشکلات بسیاری را ایجاد کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: اطلاعات یک میلیون و 100هزار نفر از مردم استان همدان در این سامانه ثبت شده و اطلاعات جمعیت شهرهای بالای 50 هزار نفر باقی مانده است.

وی با اعلام اینکه رتبه استان همدان در این زمینه از جایگاه 28 به 10 ارتقا پیدا کرده است، عنوان کرد: تاکنون 24هزار نفر از کسانی که اطلاعات آنها در سامانه ثبت شده 240 هزار مورد خدمت دریافت کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در قالب طرحی برای بازسازی و نوسازی مراکز بهداشتی در استان همدان حدود 105میلیارد تومان اعتبار جذب شدکه معادل اعتبارات عمرانی استان است.

امیری با اشاره به اینکه برخی مراکز بهداشتی استان همدان بیش از 30 سال عمر دارند و ضریب ایمنی آنها پایین است، گفت: درقالب این طرح 270 پروژه نوسازی وبازسازی مراکز بهداشتی درنظر گرفته شده که قرارداد بیشتر آنها منعقد شده و پیمانکاران باید تا هشت ماه آینده پروژه‌ها را تحویل دهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار