خالقی با اشاره به فعالیت‌های این اداره از مهر ماه سال 94 تا مهر ماه سال جاری گفت: در این مدت 52مورد بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای صنفی طلا و جواهر در شهرستان انجام شده است.
کد خبر: ۳۳۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۷ 21 November 2016
رئیس اداره استاندارد ملایر از صدور 742 مورد گواهینامه انطباق محصول در ملایر از مهر ماه سال گذشته تا مهر ماه امسال خبر داد.

به گزارش فارس؛ داریوش خالقی با اشاره به نقش مهم واساسی استاندارد در کالاهای مصرفی اظهار کرد: داشتن استاندارد یک اصل قانونی ومطمئن برای همه امور درجامعه است.

وی با بیان اینکه هر چیزی طبق این اصل باید مهر استاندارد بگیرد، افزود: وجود شاخص‌های استاندارد درسطح رفاه عمومی باعث اعتمادسازی، ارتقای سلامت اجتماعی و خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به مردم می‌شود.

رئیس اداره استاندارد ملایربا اشاره به اجرای اصل اقتصادمقاومتی گفت: استانداردسازی محصولات داخلی می‌تواند علاوه بر بهبود کیفیت به تحقق اصل اقتصاد مقاومتی نیز در راستای تولید بهتر و اشتغالزایی کمک کند.

وی با اشاره به موانع و مشکلات سر راه مسیر استاندارد، بر اطلاع‌رسانی فرهنگ سازی در این زمینه تأکید کرد و گفت: این امر باید توسط رسانه‌ها، گروه‌های مختلف وتأثیرگذارانجام شود.

خالقی بیان کرد: اطلاعات ودید مردم باید نسبت به استاندارد افزایش یابد که در این زمینه نیازمند تعامل و همکاری مسئولان شهرستان و دستگاه‌های اجرایی هستیم.

وی با اشاره به فعالیت اداره استاندارد ملایر از سال 1344 تاکنون گفت:  این اداره در حال حاضر درسه حوزه خدماتی، واحدهای تولیدی و صادرات فعالیت داردکه دربخش صادرات بیشترین بحث روی بسته‌بندی و کیفیت کار بوده و در این زمینه به صورت جدی فعالیت داریم.

رئیس اداره استاندارد ملایر افزود: در حال حاضر 170 واحد تولیدی زیر نظر استاندارد ملایر مشمول استاندارد اجباری بوده که ازاین تعداد 82 واحد درشهر ملایر و88واحدنیز درشهرستان ملایر فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه این واحدها در 5 گروه فعالیت دارند، افزود: این واحدهای تولیدی شامل صنایع تبدیلی و ساختمانی،صنایع غذایی وکشاورزی، فلز شناسی، مکانیکی، انرژی، ایمنی و محیط زیست هستند.

خالقی با اشاره به فعالیت‌های این اداره از مهر ماه سال 94 تا مهر ماه سال جاری گفت: در این مدت 52مورد بازرسی و نمونه‌برداری از  واحدهای صنفی طلا و جواهر در شهرستان انجام شده است.

وی از صدور 71مورد پروانه آسانسور طی یکسال گذشته خبر داد و افزود: در این مدت 950  مورد بازرسی سنجش و توزین مرغ فروشی‌ها در ملایر انجام شده است.

رئیس اداره استاندارد ملایر به بررسی یک هزار و 11 مورد صحت عملکرد ترازوهای کسب اعداد از مهر ماه سال گذشته تا مهر ماه امسال اشاره کرد و بررسی صحت عملکرد نازل‌های سوخت نیز در این مدت 416 مورد بوده است

وی از صدور 742 مورد گواهینامه انطباق محصول، از مهر ماه سال گذشته تا مهر ماه امسال خبر داد و افزود: تعداد آزمون فرآورده‌های تولیدی و صادراتی نیز در این مدت یک‌هزار و 33 مورد بوده است.

خالقی تصریح کرد: طی یکسال گذشته 87مورد بازدید از باسکول‌های ثابت همکف نیز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اداره استاندارد ملایر در دو حوزه شهرستان ملایر و نهاوند فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: علاوه بر پرسنل اداری استاندارد ملایر،دو آزمایشگاه و یک شرکت بازرسی در بخش خصوصی نیز در انجام بازرسی و آزمون در بخش کالاها و خدمات با این اداره همکاری دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار