رئیس بنیاد نخبگان استان همدان با بیان اینکه مردم باید بپذیرند که اگر نخبه‌ای را به مجلس بفرستند بهتر است،گفت: بنیاد نخبگان به دنبال ویترینی کردن نخبگان نیست.
کد خبر: ۳۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰ 08 May 2015
رئیس بنیاد نخبگان استان همدان گفت: بنیاد نخبگان به دنبال ویترینی کردن نخبگان نیست و باید برای ایجاد تحول به نخبگان اجازه کار و فعالیت داد. 

به گزارش فارس ، غلامحسین مجذوبی در آیین معارفه رئیس بنیاد نخبگان استان همدان، اظهار کرد: با توجه به نقش بنیاد ملی نخبگان در کشور، شعار اصلی این بنیاد «مدیریت تحولات کشور باید در دست نخبگان باشد» است. 

وی با بیان اینکه بنیاد نخبگان باید به عنوان اتاق فکر برای استان عمل کند، افزود: با استفاده از افکار دیگران می‌توان به شیوه‌ای سیستماتیک در راستای رفع مشکلات قدم برداشت. 

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان با تأکید به اینکه باید مدیریت و استادسازی را در برنامه قرار داد، گفت: متأسفانه بعد از استخدام استادان در استان متوجه عدم صلاحیت آنها می‌شویم که این امر از طریق بنیاد نخبگان قابل پیگیری است. 

وی با بیان اینکه بنیاد نخبگان به دنبال ویترینی کردن نخبگان نیست، تأکید کرد: باید برای ایجاد تحول به نخبگان اجازه کار و فعالیت داد. 

مجذوبی نخبه‌گماری در بخش‌های مختلف جامعه را بسیار ضعیف دانست و اضافه کرد: اگر امور به دست نخبگان ماهر و کار آزموده سپرده شود، پیشرفت در حوزه‌های مختلف نیز حاصل خواهد شد. 

وی با تأکید بر اینکه در این زمینه باید بینش عمومی جامعه تغییر کند و همه مسئولان در راستای رفع مشکلات تلاش کنند، گفت: باید مردم بپذیرند که اگر نخبه‌ای را به مجلس بفرستند، بهتر است. 

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان حفظ کرامت نخبگان را اهداف مهم بنیاد نخبگان دانست و یادآور شد: متأسفانه در آئین‌نامه بیشتر به مسائل مادی توجه شده در حالی که باید به سایر حمایت‌ها در کنار حمایت‌های مادی توجه بیشتری کرد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه نخبگان، اظهار کرد: در وزارت بهداشت بیش از 200 هزار نفر عضو هیئت علمی وجود دارد که همه آنها دارای توان بالای علمی هستند.

حبیب‌الله موسوی‌بهار با بیان اینکه یکی از حوزه‌های تولید و تبدیل دانش به ثروت حوزه بهداشت و درمان است، گفت: متأسفانه در این حوزه بخش عظیمی از تأمین تجهیزات وابسته به خارج بوده که باید ورود نخبگان برای کارآفرینی و تولید علم در این زمینه مد نظر باشد. 

وی پیشرفت علم پزشکی را منوط به پیشرفت مهندسی پزشکی دانست و گفت: دانش فنی مهندسی توانسته است ابزارهای پزشکی را تولید کند تا پزشک بتواند اقدامات خوبی را در زمینه درمان انجام دهد. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار