رحیمی معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور در همایش فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان ملایر گفت: برخی بعد از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی توقع کارآمدی همه جانبه را از جمهوری اسلامی دارند؛ البته ما در بخش امنیت توانسته ایم امنیت خوبی را بدست بیاوریم ولی در بخش اقتصادی نتوانسته ایم آنگونه که در شان نظام است، پیشرفت کنیم.
کد خبر: ۳۱۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵ 29 October 2016
دومین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان ملایر برگزار شد .

دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان ملایر با حضور شخصیت های سیاسی و اقتصادی در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد.
 
به گزارش فارس، دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری درشهرستان ملایرصبح باحضور شخصیت های سیاسی و اقتصادی درباغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد.
 
در این همایش علی اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی منطقه آزاد، اقبال شاکری عضو شورای شهر تهران، حجت الاسلام علی احمدی عضو شورای علی انقلاب فرهنگی، الهه راستگو عضو شورای شهر تهران، رحیمی معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور، فرماندار و شهردار و جمعی از مسئولان شهرستان ملایر حضور داشتند.
 
در این همایش فرصت های سرمایه گذاری و زمینه های اقتصادی شهرستان ملایر در بخش های مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و حاضران در پنل های تخصصی به بررسی این فرصت ها پرداختند.
 
همچنین در حاشیه این همایش 4 سند همکاری سرمایه گذاری میان سرمایه گذاران و مسئولان شهرستان ملایر در زمینه تاسیس شهرک های صنایع دستی، تولید انرژی از زباله و دیگر زمینه های تقتصادی، منعقد شد.
 
الهه راستگو: سرمایه گذاری باعث رشد اقتصاد کشور می شود
 
الهه راستگو عضو شورای شهر تهران در این همایش با اشاره به لزوم برگزاری چنین همایش هایی گفت: برگزاری چنین همایش هایی در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» می تواند فرصت مغتنمی را برای ظرفیت های ملایر در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد کند و ضرورت دارد که کلیه مسئولان و مدیران و فعالان اقتصادی ملایر، زمینه های لازم را برای شناسایی این ظرفیت ها فراهم کنند.
 
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری میتواند باعث رشد کشور شود، گفت: عدم توجه به این مساله می تواند اقتصاد کشور را در سیر نزولی قرار دهد.
 
راستگو از مسئولان شهر ملایر درخواست کرد که شرایطی را ایجاد کنند که امنیت لازم برای سرمایه گذری در ملایر از سوی سرمایه گذاران احساس شود.
 
عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: امنیت سرمایه گذاری باید به حدی باشد که سرمایه گذار خود را صاحب اصل و سود سرمایه خود بداند و دولت نیز باید به این مساله توجه جدی داشته باشد.
 
حجت الاسلام احمدی:  آرامش امروز کشور، زمان مناسبی برای کار است
 
حجت الاسلام احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در بخش دیگری از این همایش با اشاره به تشویق دین اسلام نسبت به کار برای مردم گفت:‌عبادت یعنی کار کردن برای آسایش و آرامش مردم و آباد کردن زمین های خشک.
 
وی تاکید کرد:‌ ایران یک کشور چهارفصل است که این موضوع برای کشور ما یک نعمت محسوب شده و باید آنرا شکل کنیم.
 
احمدی افزود: امروز زمان کار است چون کشور ما دارای آرامش خوبی است و اگر آرامش نباشد اصلا نمی توان کار انجام داد، همانطور که می بینید در کشورهای اطراف ما چه وضعی وجودد دارد.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: هرچه دست شما برمی‌آید برای آبادانی ملایر انجام دهید تا دردی از مردم این شهرستان دوا شود.
 
ترکان: باید عوامل صاحبان سرمایه را در ملایر نگه داشت/ رسالت ما باید صنعتی کردن استان همدان باشد
 
علی اکبر ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد در همایش فرصت های سرمایه گذاری شهرستان ملایر گفت: امروز وضعیت اقتصاد جهان به گونه ای است که کشورهای پیشرفته، تنها با اتکا به کشاورزی نمی توانند زندگی کنند؛ اقتصاد ها برای اینکه بتوانند پیشرفت داشته باشد باید در کشاورزی، صنعت و خدمات صنعتی پیشرفت کنند.
 
وی با بیان ایکه روند صنعتی شدن ایران هنوز پس از 37 سال کامل نشده است، افزود: به دلیل رخ دادن جنگ تحمیلی و تحریم های ظالمانه هنوز مسیر صنعتی شدن را ی نکرده ایم ولی باید با اقدامات موثر این مسیر را طی کنیم.
 
ترکان با بیان اینکه کشورهایی که 30 درصد تولید ناخالص داخلی آنها صنعتی باشد، کشور صنعتی محسوب می شود، گفت: رسالت ما این است که به سمت صنعتی شدن استان همدان و ملایر حرکت کنیم.
 
وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان ملایر گفت:‌ زیر ساخت هی شهرستان ملایر به دلیل قرار داشتن در مسیر شبکه مخابراتی، گاز و شبکه جاده ای و ریلی کشور، بسیار مناسب برای سرمایه گذاری در زمینه های مختلف است.
 
دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد خطاب به مسئولان شهرستان ملایر تاکید کرد که صاحبان سرمایه را در این شهرتان نگه دارید و از آنها به گرمی استقبال کنید.
 
ترکان درباره لزوم دقت در توزیع منابع نیز اظهارداشت: اگر عوامل توسعه را به یک کارآفرین بدهیم، قطعا می تواند به نتیجه برسد ولی اگر این سرمایه را به یک فرد غیر کارآفرین بدهیم قطعا منابع را ضایع خواهد کرد.
 
وی در پایان صنعت مبل و منبت کاری را یکی از بهترین صنایع ملایر خواند و گفت: باید ظرفیت حرفه ای صنعت مبل در ملایر با دانش آکادمیک طراحی، به روز شود.
 
فرماندار ملایر: شهرستان ملایر شرایط مساعدی برای پیشرفت دارد
 
عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان ملایر در بخش دیگر این همایش با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: بیشترین مشکلات کشور ما در زمینه های مختلف، متاثر از مشکلات اقتصادی است.
 
وی با تاکید بر وجود و اهمیت منابع انسانی در راستای توسعه، گفت:‌شهرستان ملایر شرایط بسیار مساعدی برای پیشرفت در اختیار دارد که منابع کشاورزی و معدن در این شهرستان می تواند پس از بروز گشایش در کشور، این شهرستان را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
 
رضایی ادامه داد: ما مصمم هستیم بدون هیچ نوع کوتاهی حداکثر مساعدت را با سرمایه گذاران داشته باشیم چون ملایر کریدور اتصال بین نقاط مختلف کشور است.
 
فرماندار ملایر خاطرنشان کرد: ظرفیتی که ملایر در زمینه معدن دارد در هیچ کجای کشور یافت نمی شود و نباید هیچ یک از این مواد معدنی خام فروشی شود بلکه باید صنایع وابسته در این زمینه ایجاد کنیم.
 
معاون دادستان کل کشور:‌ سیاست قوه قضائیه حمایت از سرمایه گذاری سالم است
 
رحیمی معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور در همایش فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان ملایر گفت: برخی بعد از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی توقع کارآمدی همه جانبه را از جمهوری اسلامی دارند؛ البته ما در بخش امنیت توانسته ایم امنیت خوبی را بدست بیاوریم ولی در بخش اقتصادی نتوانسته ایم آنگونه که در شان نظام است، پیشرفت کنیم.
 
وی با بیان اینکه توسعه یافتگی در مسائل اقتصادی عوامل زیادی دارد، گفت: سیاست قوه قضائیه در کل کشور، حمایت جدی از سرمایه گذاری سالم است.
 
رحیمی عدم وجود فهم مشترک در مسائل اقتصادی میان دستگاه های مختلف را مشکل ساز خواند و گفت: من از مسئولان شهرستان ملایر می خواهم که قبل از اجرای پروژه ها با مسئولان قوه قضائیه در به یک فهم مشترک درباره آن پروژه برسند.
 
معاون دادستان کل کشور وجود تحریم ها داخلی و بروکراسی اداری را نیز یکی از موانع سرمایه گذاری خواند و تصریح کرد: دستگاه قضایی از سرمایه گذاری سالم حتما حمایت خواهد کرد.
 
در بخش پایانی این همایش نیز از کرمی دبیر همایش، حجت السلام تکلو، دیگر عوامل برگزاری این همایش تجلیل و پیام آزادیخواه نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز قرائت شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار