مديرکل راه و شهرسازي آذربايجان غربي پيشرفت فيزيکي فعلي بزرگراه اروميه – سرو را ۵۳.۴ درصد اعلام کرده و گفت: براي تکميل اين طرح ۴۵ ميليارد تومان اعتبار ديگر لازم است.
کد خبر: ۳۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱ 06 May 2015

به گزارش خبرگزاري موج، خليل محبت خواه، مديرکل راه و شهرسازي آذربايجان غربي، در اين باره افزود: بحث تملک بزرگراه تمرچين پيرانشهر به طول ۱۶کيلومتر از نيمه دوم سال گذشته آغاز شده و هم اکنون در آستانه آغاز عمليات اجرايي ساخت قرار دارد.

محبت خواه همچنين درباره بزرگراه اروميه - مهاباد- مياندوآب گفت: ۱۷ کيلومتر از اين پروژه نيز پس از به نتيجه رسيدن کامل مناقصات هم اکنون در دست احداث است.

وي در ادامه در مورد ساخت بزرگراه بازرگان - ماکو - سه‌راهي خوي نيز گفت: عمليات ساخت ۱۴۰ کيلومتر از اين بزرگراه تا سه‌راهي خوي از سوي سه پيمانکار در حال اجرا است که در حال حاضر از پيشرفت ۲۳ درصدي در سه‌نقطه از اين پروژه برخوردار است.

اين مقام مسوول همچنين از وارد شدن مسير ۷۵ کيلومتري در منطقه آزاد ماکو در طول اين پروژه خبر داد، اين پروژه از سال گذشته آغاز شده و قرار است تا چهار سال آينده به پايان برسد.

مديرکل راه و شهرسازي آذربايجان غربي در اين باره ضمن تأکيد بر اهميت خطوط راه آهن در استان از پيشرفت عمليات ساخت مسير ريلي اروميه نقده خبر داد و گفت: اين پروژه در اروميه داراي پيشرفتي ۶۹ درصدي از نظر ساختماني و ۳۱ درصدي در بخش ريلي بوده و در مقابل نقده نيز از نظر ساختماني و ريلي به ترتيب از پيشرفتي ۶۱ و ۴۲ درصدي برخوردار است.

محبت خواه در مورد آسفالت و تعريض راه‌هاي روستايي استان افزود: ۲۰ کيلومتر از محور اروميه سلماس خوي (به طول ۳۲ کيلومتر) تا پايان شهريور سال جاري دوبانده و آسفالت خواهد شد.

وي درباره تعريض راه‌هاي مرزي رازي - قطور - خوي به طول ۶۸ کيلومتر نيز گفت: ۱۵کيلومتر از اين مسير از طرف مرز رازي به همراه تقاطع اول غيرهمسطح اين منطقه هم اکنون به مناقصه گذاشته شده است.

رئيس اداره کل راه و شهرسازي آذربايجان غربي در ادامه اعلام کرد: آسفالت ۴۰۰ کيلومتر از راه‌هاي روستايي استان (تاکنون ۱۰۰ کيلومتر از راه‌هاي روستايي آسفالت شده است)، خط‌کشي و نصب تابلوهاي ايمني و چراغ‌هاي چشمک‌زن و همچنين گاردريل در راه‌ها و اصلاح شانه‌هاي خاکي از جمله برنامه‌هاي اين اداره در سال جاري محسوب مي‌شود.

محبت خواه درباره حذف نقاط حساس و حادثه‌خيز و همچنين آمار تلفات جاده‌اي از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردين امسال گفت: در اين بازه زماني استان آذربايجان غربي شاهد ۴۰ درصد کاهش تصادفات بوده است.

وي در رابطه با پروژه مسکن مهر استان ضمن يادآوري وجود ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکوني براي شهرهاي بالاي ۲۵ هزار نفر و ۱۱ هزار و ۷۰۰ واحد براي شهرهاي کمتر از اين رقم تصريح کرد: مسکن مهر در استان تاکنون ۸۴.۵ درصد پيشرفت داشته و در حال حاضر به بخش نازک‌کاري رسيده است.

تاکنون ۳۰ هزار واحد به متقاضيان تحويل داده شده و اميد است به جز تعداد اندکي از واحدها مابقي تا پايان سال جاري به مالکان واگذار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار