به گفته فرماندار همدان با اعتبارات محدود شهرستان رفع مشکل راهها ممکن نیست و برای رفع این مشکلات اعتبارات ملی در راه و شهرسازی استان باید جذب شود.
کد خبر: ۳۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ 05 May 2015
فرماندار همدان گفت: اعتبارات راه و شهرسازی این شهرستان برای رفع مشکلات راههای اصلی و روستایی محدود است.

به گزارش ایرنا،  علی تعالی در بازدید از راههای اصلی و روستایی بخش شراء شهرستان همدان افزود: سال گذشته در مجموع اعتبار راههای شهرستان دو میلیارد و 800 میلیون ریال بود که این مبلغ هم به طور کامل تخصیص نیافت.
 وی اضافه کرد: این درحالی است که بر اساس گزارش راه و شهرسازی هر کیلومتر راهسازی حدود دو میلیارد ریال و هر کیلومتر زیرسازی یک میلیارد ریال هزینه دارد. وی اظهار کرد: با اعتبارات محدود شهرستان رفع مشکل راهها ممکن نیست و برای رفع این مشکلات اعتبارات ملی در راه و شهرسازی استان باید جذب شود. تعالی اضافه کرد: آماده سازی و آسفالت راهها هزینه های زیادی دارد که با اعتبارات فعلی شهرستان حل مشکل آنها ممکن نیست. وی با بیان اینکه تاکید استاندار همدان بر جذب اعتبارات ملی توسط مدیران دستگاههای اجرایی استان است افزود: 70 درصد اعتبارات در سطح ملی است و فقط حدود 30 درصد به صورت استانی توزیع می شود که مدیران باید برای جذب اعتبارات ملی تلاش کنند. تعالی خواستار پیگیری حل این مشکل از طریق وزارت راه و شهرسازی توسط نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی شد.نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز از افزایش یک و نیم برابری اعتبارات ماده 180 در سال جاری در استان همدان خبر داد و گفت: سال گذشته اعتبارات توزیع شده از محل ماده 180 در این استان 910 میلیارد ریال بود که در سال جاری به یک هزار و 430 میلیارد ریال افزایش یافته است. ابراهیم کارخانه ای افزود: با اتخاذ تدابیر لازم و پیگیری مسایل و مشکلات راههای شهرستان وضعیت موجود بهبود می یابد. وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی مشکل کمبود اعتبارات در بخش راه و شهرسازی مختص شهرستان همدان نیست و اعتبارات راه و شهرسازی کشور هم جوابگوی نیازهای این حوزه نیست. دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه نمایندگان با همراهی مدیران استان پیگیر جذب منابع ملی برای پیشبرد طرح ها و رفع مشکلات هستند گفت: پیگیری مسایل از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مدیرانی که پیگیری خوبی دارند در جذب اعتبارات ملی موفق تر عمل می کنند.امیر خجسته ابراز امیدواری کرد تا با پیگیری مدیران اعتبارات قابل توجهی از منابع ملی برای بهبود وضعیت راههای روستایی سطح شهرستان جذب شود.امام جمعه شهر قهاوند نیز گفت: بی توجهی به مسایل و مشکلات این بخش در سالهای متوالی باعث محرومیت مضاعف و قابل توجهی در سطح منطقه شده است. حجت الاسلام حسین محققی با تقدیر از پیگیری و بازدیدهای مکرر فرماندار همدان از بخش شراء از نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی خواست تا در پیگیری مسایل و مشکلات این بخش با توجه به میزان محرومیت نسبت به دیگر نقاط شهرستان توجه بیشتری داشته باشند. فرماندار همدان در سفر یک روزه در سطح بخش شراء از برخی راههای اصلی و روستایی و راههای اصلی قهاوند از جاده ملایر و تهران، راههای روستایی شیرین آباد به قهاوند، فرمهین به مراد بلاغی، دولت آباد به ورکش ، ورکش به عبدالرحیم و دولت آباد به خماجین بازدید و مسایل و مشکلات را بررسی کرد.بخش شراء شهرستان همدان با 40 روستا 26 هزار نفر جمعیت دارد.از مجموع پنج هزار و 58 کیلومتر راههای استان همدان 696 کیلومتر در حوزه شهرستان همدان قرار دارد که 30 کیلومتر آن آزاد راه ، 112 کیلومتر بزرگراه ،20 کیلومتر راه اصلی ، 148 کیلومتر راه فرعی و 283بقیه راه آسفالته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار