با وجود افزایش شمار خودروها در سطح شهر اما آمار تصادفات در همدان قابل‌قبول است.
کد خبر: ۳۰۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 04 October 2016
معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه استان همدان شرایط بهتری از لحاظ بروز تصادفات نسبت به گذشته دارد، گفت: با وجود افزایش شمار خودروها در سطح شهر اما آمار تصادفات در همدان قابل‌قبول است.

به گزارش ایسنا، محمودرضا عراقی سه‌شنبه 13 مهرماه در شورای هماهنگی ترافیک استان همدان، با تأکید بر اینکه بروز حتی یک تصادف هم در سطح شهر زیاد به نظر می‌رسد، افزود: همدلی و همکاری دستگاه‌های مختلف در سطح شهر موجب ارتقاء شرایط استان از لحاظ بروز تصادفات شده گرچه افزایش شمار خودروهای وارد شده به شهر تأثیر بسزایی در آمار تصادفات داشته است.

وی با اشاره به اینکه نحوه تصادفات در سال‌های اخیر از برخورد اتومبیل‌ها با یکدیگر به واژگونی خودروها تغییر کرده است، خاطرنشان کرد: بالا بودن سرعت اتومبیل‌ها مهمترین عامل واژگونی به شمار می‌آید که وضع قوانین و مقررات جدید و فرهنگ‌سازی مناسب در راستای ارتقاء آگاهی رانندگان در بروز این واژگونی‌ها موثر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت ترافیک در سطح شهر اشاره کرد و گفت: متأسفانه الگوهای رفتاری شهروندان در سال‌های اخیر بسیار تغییر کرده است به طوریکه تقریبا 99 درصد کارمندان نیازی به تردد با اتومبیل خود به سمت محل کار ندارند و ترجیح می‌دهند به جای پیاده‌روی با خودرو به محل کار خود بروند.

عراقی ادامه داد: متأسفانه در گذشته در تکمیل پارکینگ‌ها سهل‌انگاری شده اما اکنون با دو برابر شدن ضوابط و قوانین درباره احداث و تکمیل پارکینک واحدهای تجاری ورود مناسبی در این حوزه انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه نباید شرایطی اتفاق بیفتد که از توسعه پشیمان شویم، خاطرنشان کرد: در برخی مواقع این‌گونه توسعه و پیشرفت موجب ایجاد ناهمگونی و هرج و مرج می‌شود به طوریکه مردم تصور می‌کنند وضعیت قبل از توسعه‌یافتگی بسیار مناسب‌تر از وضعیت کنونی بوده است.

معاون استاندار همدان به ارتقاء کیفیت زندگی مردم تأکید کرد و گفت: امیدواریم در حوزه ترافیکی شرایطی حاکم شود که انسان‌ها از ماشین‌محوری خارج شوند.

وی یادآور شد: در شرایط کنونی که شهرداری به لحاظ وجود پارکینگ از امکانات عالی برخوردار نیست انتظار می‌رود فضاهای باز دیگری همچون مدرسه‌ها در ایام پیک ورود مسافران مورد استفاده قرار گیرد همچنین برای کاهش ترافیک سطح شهر از تخلفات دستگاه‌هایی که دارای پارکینگ هستند، اغماض شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار