کتاب سرآمد منابع است و کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فرهنگی باید کمک کنند تا هرگز کتابخانه‌ها خالي نشده و مطالعات فضاي مجازي جايگزين مطالعه کتاب نشود.
کد خبر: ۳۰۵۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶ 03 October 2016
معاون استاندار و فرماندار ويژه ملاير با بيان اينکه هيچ منبع مطالعاتي ديگري جاي کتاب را نمي‌گيرد، گفت: کتاب سرآمد منابع است و کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فرهنگی باید کمک کنند تا هرگز کتابخانه‌ها خالي نشده و مطالعات فضاي مجازي جايگزين مطالعه کتاب نشود.

به گزارش ایسنا، عبدالعظیم رضایی در  در جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌هاي عمومي شهرستان ملایر، افزود: اگر بتوانيم با بالابردن سرانه مطالعه شاخصه‌هاي فرهنگي جامعه را ارتقاء بخشيم، بسياري از مسائل ما رفع مي‌شود.

وی با بیان اینکه در برخی موارد شاهد خريداري کتاب‌ها و منابعي خاص هستیم که از سوي افراد و نهادهايي بر کتابخانه‌ها تکليف مي‌شود که پاسخگوي نيازهاي واقعي مخاطب نيست، اظهار کرد: همه ما اين تجربه را داشته‌ايم که مطالعه ديدگاه ما نسبت به مسائل متحول مي‌کند که خود گویای اهمیت مطالعه است.

رضایی ادامه داد: جاي تأسف است که ایرانیان در اين زمينه جايگاه مناسبي ندارند و به تازگی نيز با رشد شبکه‌هاي اجتماعي و استفاده از فضاي مجازي با مشکلات جديدتري مواجه شده‌ايم.

فرماندار ملاير عدم کتابخواني را به عنوان يک موضوع مهم فرهنگي، منشأ بسياري از گرفتاري‌هاي موجود در عرصه اجتماع را متأثر از کاستي‌هاي فرهنگي دانست و متذکر شد: اگر بتوانيم با بالابردن سرانه مطالعه شاخصه‌هاي فرهنگي جامعه را ارتقاء بخشيم بسیاری از مسائل ما مرتفع می‌شود.

رضایی بر لزوم اهميت دادن به نوع منابع و کتاب‌هاي ارائه شده در کتابخانه‌ها تأکید و خاطرنشان کرد: ملاير، شهرستاني با پيشينه غني فرهنگي است بنابراین باید در مناطقي که استقبال بيشتری وجود دارد به ويژه روستاها، با همراهي دستگاه‌هاي متولي و استفاده از روش‌هاي نوين و تشويقي، سرانه مطالعه را بالا ببريم.

وی خواستار استفاده از ظرفيت خيرين شهرستان در زمينه ساخت و تجهيز کتابخانه‌هاي عمومي شد و گفت: شايسته است از ظرفيت ارزشمند خيريني که در شهرستان وجود دارند در زمينه اين امر مهم و خداپسندانه نهايت بهره را ببريم.

رضایی با گرامیداشت فرارسيدن ماه محرم، ماه پيروزي خون بر شمشیر، تأکید کرد: ايام عزاداري سالار شهيدان، حضرت اباعبدالله‌الحسين(ع) و ياران با وفايشان فرصت مغتنمي است تا با بهره‌وري معنوي بتوان بسياري از خسارات و آسيب‌هاي اجتماعي و فرهنگي وارده را مرتفع کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار