ثبت ملایر به عنوان شهر جهانی انگور به‌زودی محقق خواهد شد و امیدواریم برگزاری چنین سمینارهای تخصصی با حضور اساتید خارجی و داخلی، خروجی قابل توجهی داشته باشد.
کد خبر: ۳۰۴۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶ 01 October 2016
معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر بر لزوم ارتباط عمیق بین دانشگاه‌ها و صنعت تأکید کرد و گفت: باید حاصل تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی عملیاتی شود و به نفع جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، عبدالعظیم رضایی در سومین کنفرانس ملی انگور و کشمش به میزبانی دانشگاه ملی ملایر، با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌های توسعه در شهرستان ملایر، افزود: ثبت ملایر به عنوان شهر جهانی انگور به‌زودی محقق خواهد شد و امیدواریم برگزاری چنین سمینارهای تخصصی با حضور اساتید خارجی و داخلی، خروجی قابل توجهی داشته باشد.

وی با اعلام حمایت از دانشمدان و محققان و پژوهشگران در حوزه مسائل اجرایی، تصریح کرد: یکی از وظایف دانشگاه‌ها تولید علم است و از سوی دیگر علمی که به ثروت تبدیل نشود، فایده‌ای ندارد.  

رضایی با اشاره به قرار گرفتن در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، تحقق این مهم را یکی از نیازهای ضروری جامعه و اولویت مهم کشور عنوان کرد و افزود: استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های حوزه کشاورزی می‌تواند در رونق اقتصادی و رفع مشکلات اجتماعی نقش مهمی ایفا کند.

فرماندار ملایر در بخش  دیگری از سخنانش دانشگاه ملی ملایر را سرمایه‌ای عظیم و جوان برای این شهرستان دانست و افزود: انتظار داریم این مرکز آموزش عالی در بحث نرم‌افزاری و تحقق اقتصاد مقاومتی خروجی خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تنها راه پیشرفت و توسعه کشورها، عزم و اراده ملی و جمعی، بهره‌مندی از استعدادها و توانمندی‌های اساتید و دانشجویان جوان آن است، ادامه داد: زمینه پیشرفت کشورهای توسعه‌یافته از دانشگاه‌های آنها آغاز شده است.

تولید 24 تن انگور در هر هکتار از باغات ملایر

رضایی در بخش دیگری از سخنانش به تولید 24 تن انگور در هر هکتار از در باغات ملایر اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر 10.5  هزار هکتار باغات انگور در سطح شهرستان ملایر وجود دارد.

وی با بیان اینکه امسال میزان برداشت انگور از باغات شهرستان حدود 250 هزار تن پیش‌بینی شده که در نوع خود کم‌نظیر است، افزود: متأسفانه نگران این هستیم که نتوانیم بهره‌وری لازم را از این محصول داشته باشیم.

فرماندار ملایر استفاده از روش‌های سنتی، کم‌آبی، آفات مختلف، سرمازدگی و نبود بازار مطلوب برای عرضه را از جمله نگران‌هانی امروز باغداران در سراسر کشور عنوان و خاطرنشان کرد: دانشگاه و پژوهشکده ملی انگور ملایر باید هرچه سریع‌تر راهکارهای لازم را برای رفع این نگرانی‌ها اتخاذ کند چرا که انگور و کشمش ملایر در حوزه صادرات غیرنفتی جزء محصولات استراتژیک است.

رضایی یادآورشد: متأسفانه انگور و کشمش ملایر در کشورهای هدف، فرآوری شده و در قالب 10 محصول جدید دوباره وارد بازار ایران می‌شود که جای تأمل دارد بنابراین برای ارائه طرح توجیهی و اقتصادی و فرآوری این محصول در خود شهرستان باید راهکار راهبردی و مناسبی اندیشیده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار