رئیس اتاق اصناف همدان با اشاره به عدم جابجایی صنف سنگ‌فروشان به شهرک سنگ، گفت: شهرداری باید تکلیف سنگ‌فروشان را تعیین کند.
کد خبر: ۳۰۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸ 28 September 2016
رئیس اتاق اصناف همدان با اشاره به عدم جابجایی صنف سنگ‌فروشان به شهرک سنگ، گفت: شهرداری باید تکلیف سنگ‌فروشان را تعیین کند.

حمیدرضا فرسایی‌وحید، با بیان اینکه 120 واحد صنفی سنگ‌فروشی در همدان فعالیت دارند، اظهار کرد: شهرکی که سال‌ها پیش شهرداری روبروی باغ بهشت تعیین کرده بود، مورد قبول این صنف واقع نشد چرا که در تعیین این شهرک نظر اصناف گرفته نشده بود.

وی افزود: در حال حاضر صنف سنگ‌فروشان در همان جای قبلی خود مشغول به فعالیت هستند و اصناف همچنان پیگیر انتقال این صنف به شهرک سنگ است.

وی با بیان اینکه شهرداری همدان چند مکان برای احداث شهرک سنگ پیشنهاد کرده است، عنوان کرد:  چند مکانی که در مسیر جاده ملایر توسط شهردای پیشنهاد شد، مورد موافقت اصناف قرار نگرفت چرا که شرایط مناسب برای جابجایی این صنف وجود نداشت و صنف سنگ‌فروشان راضی به فعالیت در این مکان نبودند.

فرسایی‌وحید با تأکید بر اینکه مکان موردنظر برای احداث شهرک سنگ باید دارای مزیت‌ برای این صنف باشد، تصریح کرد: مکان‌هایی که برای شهرک سنگ درنظر گرفته می‌شود باید مزیت‌هایی برای این صنف داشته باشد در حالیکه مکان‌هایی که شهرداری درنظر گرفته بود دسترسی و تردد مناسب نبود.

رئیس اتاق اصناف همدان خاطرنشان کرد: وظیفه شهرداری این است که مکان‌هایی را برای این‌گونه صنوف در خارج از محدوده شهری تعیین کند اما متأسفانه هنوز در این موضوع اراده خاصی دیده نشده است.

وی از ایجاد شهرک پرنده‎فروشان همدان خبر داد و گفت: شهرک پرنده‌فروشان جانمایی شده و قرار است پرنده‌فروشان را به مکانی در اطراف چهارراه بابک انتقال دهیم.

فرسایی‌وحید با اشاره به عدم موافقت محیط زیست با جانمایی شهرک پرنده‌فروشان، عنوان کرد: در حال حاضر پرنده‌فروشان همدان در  مرکز شهر و نزدیک به شهروندان مشغول به فعالیت هستند و حال محیط زیست برای جابجایی این صنف به مکانی دور از مرکز شهر مخالف است.

وی یادآور شد: 100 واحد صنفی پرنده‌فروش در همدان وجود دارد که از این تعداد 70 واحد برای جابجایی اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس اتاق اصناف همدان افزود: مکان درنظر گرفته شده برای شهرک پرنده‌فروشان در حدود 500 متر است که امکان افزایش مساحت دارد و سرمایه‌گذار آن هم تعیین شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار