مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان از توزیع چهار هزار بسته مهر تحصیلی در میان دانش‌آموزان نیازمند نهاوند، ملایر، اسدآباد، تویسرکان و همدان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۶۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹ 14 September 2016
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان از توزیع چهار هزار بسته مهر تحصیلی در میان دانش‌آموزان نیازمند نهاوند، ملایر، اسدآباد، تویسرکان و همدان خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محسن کاروند چهارشنبه 24 شهریورماه در جمع خبرنگاران، ضمن معرفی طرح مهر تحصیلی اظهار کرد: برای چهارمین سال است که این طرح در پنج شهرستان همدان اجرا می‌شود و در ابتدای هرسال تحصیلی بسته‌های آموزشی و لوازم‌التحریر در قالب بسته مهر تحصیلی از محل موقوفات خیراندیش در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه این بسته‌ها شامل کیف، قلم، دفتر و انواع ملزومات تحصیلی است، تصریح کرد: این ملزومات به اندازه نیاز یک سالتحصیلی دانش‌آموزان خریداری شده است.

کاروند با تأکید بر اینکه بیشترین بسته‌های خریداری شده مربوط به ملایر و از محل موقوفات سیف‌الدوله بوده است، عنوان کرد: امسال 170 میلیون تومان برای خریداری این بسته‌های تحصیلی هزینه شده که نسبت به سال‌های گذشته 75 درصد رشد داشته است.

وی افزود: از این میان بیشترین آمار مربوط به شهرستان ملایر بوده تا جایی‌که هزینه بسته‌های آموزشی و تحصیلی ملایر برابر با 160 میلیون تومان بوده است.

کاروند گفت: پس از تهران، همدان دومین استانی است که بیشترین هزینه را در اجرای طرح مهر تحصیلی متقبل شده است.

مدیرکل اوقاف استان همدان اعلام کرد: هزینه‌های طرح مهر تحصیلی در ملایر از محل موقوفات سیف‌الدوله، در همدان از گرمابه بازار همدان و موقوفه آقابیگ، در تویسرکان از محل موقوفه شکرالله شفیعی و در نهاوند از محل موقوفه گرمابه قاضی تأمین شده است.

کاروند تصریح کرد: در سال گذشته هزار و 900 نفر را در قالب مهر تحصیلی پوشش دادیم که هزینه آن برابر 97 میلیون بوده است اما امسال این هزینه به 170 میلیون تومان رسیده که چهار هزار نفر را پوشش می‌دهد.

وی افزود: از آنجا که نیت برخی از واقفین خیراندیش کمک هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان بوده است بنابراین در طول سالتحصیلی هم در بعضی شهرستان‌ها به دانش‌آموزان کمک‌های مالی می‌شود.

کاروند از اجرای طرح مهر تندرستی در سطح استان خبر داد و گفت: با استفاده از  موقوفاتی که در همدان مربوط به حوزه سلامت و خدمت‌رسانی بوده است، طرح مهر تندرستی را به راه خواهیم انداختیم و با همکاری علوم پرشکی به 11 روستای فامنین و روستای شورین و دره‌مرادبیگ خدمات درمانی ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: از برنامه‌های فرهنگی دیگر اوقاف، برنامه‌های ماه محرم است که از محل موقوفات واقفین خیراندیش به هیئت‌های مذهبی در سطح شهرستان و استان خدماتی ارائه می‌شود.

وی از برگزاری ویژه برنامه‌های ماه محرم در بقاع متبرکه یاد کرد و گفت: برنامه شیرخوارگان حسینی ویژه شیرخواران، رهروان زینبی ویژه بانوان و احلی من‌العسل ویژه نوجوانان برگزار می‌شود.

کاروند اظهار کرد: در اربعین امسال از محل موقوفات واقفین خیراندیش چند موکب را برپا خواهیم کرد که مهمترین آن موکب در عتبات عالیات و در مسیر نجف تا کربلای معلی است.

وی تصریح کرد: در موکب عتبات عالیات روزانه پنج هزار غذا در وعده ناهار، پنج هزار غذا در شام و سه هزار غذا در وعده صبحانه تهیه و بین زوار توزیع می‌شود.

وی اظهار کرد: 20 تن سیب درختی و بیش از سه تن خشکبار را به عنوان میان وعده به زائران ارائه می‌کنیم.

مدیرکل اوقاف همدان از موکب مسجد امام(ره) در بالای گردنه اسدآباد یاد کرد و گفت: در این موکب نیز روزانه بیش از سه هزار نفر اطعام خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دهه ولایت اشاره کرد و گفت: به مناسبت این دهه برنامه‌های زیادی تدارک دیده شده است که یکی از آن طرح ولایت علوی، اکمال دین نبوی بوده که از 21 مرداد تا 30 شهریورماه در بقاع متبرکه همدان اجرا می‌شود.

وی افزود: مسابقات متنوع و زیادی در بقاع متبرکه برگزار شده  همچنین بیش از پنج هزار نفر در این دهه اطعام می‌شوند.

وی گفت: مراسم بانوان ولایی در عصر روز عید غدیر با حضور بانوان در بقاع متبرکه برگزار می‌شود همچنین حضور سادات در برخی بقاع متبرکه به صورت نمادین انجام خواهد شد.

کاروند از کتابچه‌های خطبه‌های غدیر یاد و اظهار کرد: چهار جلد کتابچه در امامزاده‌ها تقسیم خواهد شد و مسابقه‌ای در همین راستا برگزار می‌شود.

وی اعزام زائران به حرم رضوی را از برنامه‌های اداره‌کل اوقاف دانست و گفت: از محل موقوفات واقفین خیراندیش افراد بی‌بضاعت و زائر اولی‌ها را  از شهرستان‌های کبودراهنگ، تویسرکان و همدان در آبان‌ماه امسال به مشهد مقدس اعزام خواهیم کرد.

کاروند افزود: البته در ابتدای سال‌جاری نیز خانواده‌های شهدای مدافع حرم را به عتبات عالیات اعزام کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حوزه اطلاع‌رسانی و انعکاس فعالیت‌ها و احیای موقوفات اقدام به ساختن فیلم‌های مستند کرده‌ایم.

وی افزود: مستند اعزام به کربلا، موکب اربعین در سال گذشته در مرز مهران و اطعام در ماه رمضان و افطاری از جمله مستنداتی بوده که ساخته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار