فرماندار تویسرکان گفت: تسهیلات اشتغالزایی از سوی بانک ها باید به طرح های کارشناسی و برخوردار از توجیه اقتصادی اختصاص یابد.
کد خبر: ۲۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰ 30 April 2015
فرماندار تویسرکان گفت: در سال های گذشته اعطای بخش قابل توجهی از تسهیلات خود اشتغالی بدون کارشناسی و بررسی های دقیق فنی موجب هدر رفت منابع مالی و نبود بازدهی در حوزه اشتغالزایی شد.
به گزارش ایرنا؛  مهرداد موسوی در نشست هم اندیشی با مدیر اداره امور شعب بانک ملی استان همدان افزود: روند اعطای تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال باید هدفمند دنبال شود تا از هدر رفت منابع مالی در شرایط کمبود اعتبارات مالی جلوگیری شود. وی بیان کرد: متقاضیان تسهیلات و صاحبان طرح های اشتغالزایی باید از طرح های فنی و توانمندی های علمی و تخصصی برخوردار باشند تا سرمایه های هزینه شده در این بخش به تحقق اهداف مطلوب در حوزه اشتغال زایی بینجامد. موسوی تاکید کرد: در سال های گذشته اعطای بخش قابل توجهی از تسهیلات خود اشتغالی بدون کارشناسی و بررسی های دقیق فنی موجب هدر رفت منابع مالی و نبود بازدهی در حوزه اشتغالزایی شد. وی اظهار کرد: در بسیاری از موارد ورود غیر کارشناسی و غیر علمی افراد جویای کار در عرصه های تولیدی و بازار نه تنها اشتغالزایی مناسب را به همراه ندارد بلکه موجب ورشکستگی و آسیب به روند تولیدات داخلی می شود. وی متذکر شد: اکنون میزان سود تعلق یافته به برخی تسهیلات در بانک های داخلی خیلی بالا است که می تواند برای افراد نا آشنا به مبادلات بازار و امور سرمایه گذاری به ناکامی های بزرگ مالی و اقتصادی منجر شود. موسوی یادآور شد: بانک های عامل باید با استفاده از تمام ظرفیت های خود به کمک و رونق بخشی به حوزه تولیدات داخلی بیایند. مدیر اداره امور شعب بانک ملی استان همدان نیز در این نشست از استقبال از کمک های سازنده بان ها به طرح های هدفمند و سازنده تولیدی و اشتغالزایی خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا بانک ها نقش موثر خود در ارتقا و شتاب بخشی به روند تولیدات داخلی به خوبی ایفا کنند. محمد طوماسی همچنین از آمادگی شعب بانک ملی در مناطق مختلف استان همدان برای ارائه خدمات رسانی به بخش های مختلف جامعه خبر داد. تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان با برخورداری از طبیعتی بکر و جذاب در 90 کیلومتری شهر همدان است. شهرستان تویسرکان با برخورداری از بیش از پنج هزار هکتار باغات گردو از مجموع 17 هزار و 800 هکتار باغات گردوی استان همدان، بیشترین میزان سطح زیر کشت و تولید این محصول را به خود اختصاص داده است و بسیاری از مردم این منطقه در این بخش امرار معاش می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار