امام جمعه ملایر بر لزوم تأمین امنیت زوار اربعین حسینی، رعایت مسائل شرعی و شئونات اسلامی در این آیین تأکید کرد
کد خبر: ۲۹۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ 13 September 2016
امام جمعه ملایر بر لزوم تأمین امنیت زوار اربعین حسینی، رعایت مسائل شرعی و شئونات اسلامی در این آیین تأکید کرد و گفت: دستگاه های اجرایی و نهادها و اقشار مختلف مردم می توانند با درنظرگرفتن مبلغی هر چند اندک، برای ساخت عتبات عالیات و کمک به زوار امام حسین(ع) جمع آوری کنند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر برقراری در جلسه هماهنگی ستاد اربعین حسین(ع) شهرستان ملایر خواستار برپایی موکب ملایری ها در نجف اشرف و کربلا شد.

وی افزود: با توجه به اینکه ملایر در مسیر تردد زائران اباعبدالله الحسین(ع) است، باید در مسیر ورودی های شهر و مسیر تردد زائران استراحتگاه و پایگاه هایی پذیرایی از زائران برپا شود.

امام جمعه ملایر تصریح کرد: از آنجا که سید الشهداء(ع) از بهترین و با فضیلت ترین شهدا نزد خداوند است، باید در خدمت رسانی به زائرانش از تمام مال، توان و جان خود مایه بگذاریم و باید برای خدمت به زائران اربعین حسینی که برای دین از جان و مالش گذشت، از همه توانمان استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: اگر حجاج خانه خدا در عید سعید قربان در منا قربانی می کنند، امام حسین(ع) با 72 تن از یارانش وارد کربلا شد و جان و مال خود را برای زنده ماندن اسلان ناب فدا کرد.

برقراری با بیان اینکه اگر ابا عبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا قیام نمی کرد، امروز اسلام ناب از اسلام دست سازی چون وهابیت و داعش و حق از باطل شناخته نمی شد، افزود: امروز هر قدمی برای امام حسین(ع) و زائرانش برداشته شود، ثواب حج خانه خدا را دارد و سیدالشهداء(ع) اجر آن را به زائرانش می دهد.

اربعین حسینی ؛ یک همایش بین المللی مذهبی

در ادامه فرماندار ویژه ملایر زیارت اربعین حسینی را یک همایش بین المللی مذهبی در کربلا دانست و گفت: زیارت اربعین حسینی و پیاده روی زوار پیام مهم وحدت و عظمت برای همه مسلمانان و شیعیان جهان است که هر سال استقبال مردم بسیار گسترده تر می شود.

عبدالعظیم رضایی با بیان اینکه هیچ مشکلی در ارائه خدمات به زائران اربعین در ملایر وجود ندارد، افزود: از هم اکنون 7 کمیته ستاد اربعین در این شهرستان شکل گرفته است و تمامی دستگاه های اجرائی و نهادهای دولتی موظف به همکاری با ستاد اربعین شهرستان هستند.

وی با تأکید بر اینکه از همه ظرفیت دستگاه های اداری، نظامی و انتظامی شهرستان باید برای تأمین امنیت زوار، اسکان و تغذیه آنها استفاده شود، گفت: خواستار تجهیز حسینیه ها و مکان های مناسبی برای اسکان زائران اربعین و استقرار پایگاه های پذیرایی در ورودی های شهر شد.

رضایی یادآورشد: در راستای کمک به زائران امام حسین(ع) و تأمین کفش و لباس زائران، مرحوم سیف الدوله دارای وقف نامه است و اداره اوقاف و امور خیریه باید از این فرصت برای خدمت به زائران استفاده کند.

وی همایش اربعین حسینی را مانوری بزرگ برای جهان اسلام دانست و افزود: برگزاری باشکوه این آئین در تقویت و حفظ وحدت بین مسلمانان اثرگذار است.

اسکان زائران در 5 حسینیه در سطح شهر ملایر

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر نیز گفت: با توجه به اینکه ملایر در مسیر تردد زائران کربلا است، 5 حسینیه در سطح شهر برای اسکان زائران درنظرگرفته شده و در سایر مسیرها در محورهای مواصلاتی و نقاط پرتردد نیز موکب هایی پیش بینی شده است.

سعید کتابی اظهارکرد: کمیته مشارکت مردمی، اسکان و تغذیه یکی از 7 کمیته ستاد اربعین در ملایر است که باید با همکاری و کمک ارگان های مربوطه مکان های اسکان و تغذیه زائران را پیش بینی و تمهیدات لازم را اتخاذ کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار