پیش‌بینی می‌شود جمعیت روستایی استان همدان نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته باشد.
کد خبر: ۲۹۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹ 11 September 2016
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن مهمترین آیتم در برنامه‌ریزی برای توسعه روستاها است، گفت: پیش‌بینی می‌شود جمعیت روستایی استان همدان نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، سیدفریدون عربی، با اشاره به مهاجرت معکوس به روستاها، اظهار کرد: بهسازی روستاها و ساخت‌وسازهای جدید در روستاها نشان‌دهنده برگشت روستائیان به زادگاهشان است که به نظر می‌رسد در سرشماری 95 اثر خود را نشان دهد.

وی با بیان اینکه جمعیت استان همدان یک میلیون و 758 هزار و 268 نفر است، افزود: جمعیت روستایی استان همدان براساس آخرین سرشماری صورت گرفته 693 هزار و  435 نفر بوده است.

وی با تأکید بر اهمیت سرشماری نفوس و مسکن یادآور شد: بسیاری از مباحث از جمله اشتغال و سطح سواد روستائیان از طریق سرشماری استنتاج می‌شود که در برنامه‌ریزی و اختصاص بودجه به روستاها نقش موثری دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان با اشاره به اینکه 40.7 درصد جمعیت استان را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: براساس سرشماری سال 90 در استان همدان ٣٦٣هزار و ٧١٩ مرد و ٣٥٢هزار و ٩٥۰ زن در روستاها ساکن بودند.

عربی خاطرنشان کرد: جمعیت روستاهای دارای دهیاری استان همدان براساس سرشماری صورت گرفته در سال 90، 682 هزار و 721 نفر است.

وی تصریح کرد: در استان همدان 1212 روستا وجود دارد که از این تعداد 137 روستا خالی از سکنه و 38 روستا نیز کمتر از 4 خانوار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار