مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: همواره علمای شیعه در تحولات اجتماعی پیشتاز بوده‌اند.
کد خبر: ۲۹۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴ 10 September 2016
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: همواره علمای شیعه در تحولات اجتماعی پیشتاز بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، ناصر عارف شنبه 20 شهریورماه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله مدنی در بیت ایشان، با اشاره به اینکه در چندین جنبش ایجاد شده از 170 سال قبل علما نقش اساسی داشته‌اند، اظهار کرد: همواره علمای شیعه در تحولات اجتماعی پیشتاز بوده‌اند به عنوان مثال آخوند خراسانی مجوز جنبش مشروطه را صادر کرد بنابراین می‌توان گفت علما در رهبری جنبش مشروطه هم نقش مهمی ایفا کردند.

وی تصریح کرد: دو دیدگاه در نهضت مشروطه وجود داشت؛ یک دیدگاه مبتنی بر نگاه توسعه‌ای اروپا و تقلید از آن و دیدگاه دیگر نگاه به داخل و توانمندی‌های خود برای پیشرفت بود.

عارف از دیگر رهبران دینی پیشتاز در تحولات اجتماعی را سیدجمال‌الدین اسدآبادی دانست که در مقابل زیاده‌طلبی حکام، استبداد و شیوه‌های خفقان‌آور منادی آزادی ایستادگی کرد.

وی با اشاره به روشنگری و هدایت‌گری آیت‌الله مدنی در مقابله با ظلم و مبارزه با فساد و ستم گفت: به پاس قدرشناسی از زحمات نخستین شهید محراب آیت‌الله مدنی، گردهم آمده‌ایم تا نشان دهیم همدانی‌ها مردمانی قدرشناس هستند.

مدیرکل بنیاد شهید همدان با بیان اینکه باید ابعاد و زوایای زندگی این شهید بزرگوار و تأثیرگذاری ایشان در روند انقلاب و پیروزی آن را برای همه  تشریح کنیم، عنوان کرد: باید جوانان را با منش آیت‌الله مدنی آشنا کرده و از درایت و ولایت‌پذیری ایشان صحبت شود.

امام جمعه رزن هم در این مراسم تجلیل از نخستین شهید محراب، آیت‎الله مدنی را ارزشمند و در عین حال کم دانست و گفت: این شهید بزرگوار در حلم، تقوا و تاثیرگذاری در جامعه زبان‌زد بود اما باید ابعاد شخصیتی ایشان را بیشتر بشناسانیم.

حجت‎الاسلام حسن طاهری فزود: آیت‌الله مدنی از نظر قداست و تقوا در نجف شاخص و مورد قبول مراجع و از جانب امام خمینی(ره) نیز بسیار مورد توجه و اعتماد بود.

وی با اشاره به ایثار و فداکاری شهید آیت‌الله مدنی در جریان پیروزی انقلاب و بعد از آن، تصریح کرد: شهیدمدنی با فرقه‎ بهائیت نیز مقابله کرد و با روشنگری خود سعی داشت جامعه را از افکار انحرافی مصون بدارد.

طاهری با بیان اینکه شیطان در کمین است و همه افراد در معرض خطر هستند پس باید عقاید و ایمان خود را قوی کنیم، عنوان کرد: روزه‌داری در این ایام دارای ثواب بسیاری است و دعاها انسان را از وسوسه‌های شیطانی بیمه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: باید اهداف اهل‌بیت(ع) بیش از پیش معرفی شود چرا که پاداش رسالت پیامبر اکرم(ص) حب اهل‌بیت(ع) است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار