مسئولین با قاطعیت تمام و از موضع قدرت بایدبرای تسریع در پیگیری ابعاد فاجعه منا اقدام کنند.
کد خبر: ۲۹۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 10 September 2016
امام‌جمعه نهاوند بابیان اینکه جنایات آل سعود علیه ملت مظلوم ایران و جهان نابخشودنی است، گفت: مسئولین با قاطعیت تمام و از موضع قدرت بایدبرای تسریع در پیگیری ابعاد فاجعه منا اقدام کنند.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه‌های نماز جمعه نهاوند با اشاره به سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) و همچنین سالروز شهادت شهدای منا، گفت: آل سعود خائن از همان ابتدا علیه ملت مظلوم جهان به‌ویژه شیعیان توطئه کرده و خواهد کرد.

وی بابیان اینکه امروز جهان اسلام باید یک‌صدا و قدرتمند شعار مرگ بر آل سعود را سر دهند، عنوان کرد: شواهدی که از فاجعه غمناک منا به‌جای مانده نشان از عمدی بودن به شهادت رساندن حجاج بیت‌الله حرام دارد.

وی افزود: مسئولین با قاطعیت تمام و از موضع قدرت باید برای تسریع در پیگیری ابعاد این فاجعه اقدام کنند.

امام جمعه نهاوند با اشاره به اینکه آل سعود در حال کودک کشی و جنایت علیه مردم بی‌دفاع یمن است، گفت: اگر آل سعود بگوید این فاجعه سهوی بوده بازهم به‌صورت غیرمستقیم در این حادثه دست دارد چراکه با جنگ‌افروزی برای مسلمانان به دستور آمریکا موجب به‌کارگیری افرادی در این مراسم بزرگ شدند که تجربه کافی نداشتند.

وی بابیان اینکه اعلام سهوی بودن حادثه از سوی عربستان عذر بدتر از گناه است، عنوان کرد: عربستان و آل سعود عهده‌دار تامین امنیت جان تمامی حجاجی است که در آن سرزمین برای به‌جای آوردن مناسک حج حضور پیدا می‌کنند و اینکه تا امروز باکمال وقاحت جوابی برای این فاجعه نداده‌ جای تأسف دارد که نشان از بی‌لیاقتی حکام سعودی است.

وی با اشاره به اینکه مجامع بین‌المللی به‌ظاهر دم از حقوق بشر می‌زنند، گفت: دلارهای نفتی آل سعود چشمان این مجامع را کور و زبانشان را لال کرده است.

حجت‌الاسلام مغیثی با اشاره به فرمایشات مقام عظمای ولایت در خصوص فاجعه منا، افزود: جامعه مسلمانان نباید در برابر مسلمان کشی این نامسلمانان ساکت بنشینند.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید از مسیر دیپلماسی و شورای امنیت این مسئله را مجدانه پیگیری کند، عنوان کرد: وظیفه دولتمردان شکایت به دادگاه‌های بین‌المللی است تا صدای مظلومیت شهدای فاجعه منا را به گوش دنیا برسانند هرچند که امیدی به منتج به نتیجه شدن وجود ندارد.

وی با اشاره به اتمام‌حجت رهبر معظم انقلاب با حکام سعودی بعد از فاجعه منا، گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب در تمامی امور دفاعی، اقتصادی اجتماعی، بین‌الملل و غیره فصل الخطاب است چراکه تأثیر سخنان ایشان در اعلام موضع کشورها بسیار زیاد است.

امام جمعه نهاوند با اشاره به برخی اظهارات در داخل کشور مبنی بر کاهش قدرت نظامی و پرداختن به مسائلی دیگر، گفت: توسعه ایران اسلامی در همه زمینه‌ها خصوصاً توان دفاعی لازم است.

وی با اشاره به اینکه باید برای رفع مشکلات اقتصادی به سمت تولیدات دانش‌بنیان رفت و طرح‌های مختلف اقتصادی را منطبق با علم و دانش پیش برد، گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای توسعه همه‌جانبه با بهره‌گیری از توان داخلی است.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی و تمامی گروهک‌ها و دولت‌های وابسته به آن در تلاش برای برهم زدن امنیت و فروپاشی انقلاب اسلامی هستند، گفت: کاهش قدرت نظامی ایران را هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد و به زبان نمی‌آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار