شهردار ملایر از اجرای مرحله سوم طرح جمع‌آوری متکدیان معابر عمومی و میدان‌های شهر ملایر خبر داد.
کد خبر: ۲۸۹۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲ 03 September 2016
شهردار ملایر از اجرای مرحله سوم طرح جمع‌آوری متکدیان معابر عمومی و میدان‌های شهر ملایر خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا رضایی، در این رابطه افزود: در راستای عملیاتی کردن این طرح واحد امور شهر حوزه معاونت خدمات شهری با‌ گشت‌زنی در سطح خیابان‌ها، چهارراه‌ها و محل‌های تجمع متکدیان اقدام به جمع‌آوری آنان کرده است.

وی اظهار کرد: شهر ملایر همه‌ ساله میزبان مسافران و گردشگران فراوانی است که مشتاق بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهر هستند.

رضایی ادامه داد: اما نکته‌ای که طی سال‌های اخیر به چهره شهر خدشه وارد کرده، وجود متکدیانی است که عموماً غیربومی هستند.

شهردار ملایر ادامه داد: رخ دادن این‌‌گونه جرائم اجتناب‌‌ناپذیر است و مسئولان شهر ملایر به این نکته واقف‌اند که اگر خواهان یک شهر نمونه گردشگری هستند باید با تکدی‌گری برخورد جدی شود چرا که وجود چنین افرادی در سطح شهر باعث مخدوش شدن چهره زیبای ملایر می‌‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون با همکاری نیروهای انتظامی طی دو مرحله متکدیان از سطح شهر ملایر جمع‌آوری شده‌اند، اظهار کرد: بیشتر دست‌فروشان و متکدیان به‌صورت باندی فعالیت می‌کنند و این خود، نمایی از بحران را در سطح جامعه ایجاد می‌کند.

رضایی تبدیل تکدی‌گری به یک صنعت درآمدزا و آسیب‌زا را یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی دانست و افزود: متکدیان با استفاده از روش‌های مختلف سعی در برانگیختن حس همدلی و نوع‌دوستی و اعتقادات مذهبی مردم را دارند و در بسیاری از موارد نیز به اهداف خود می‌رسند.

شهردار ملایر با اشاره به وجود دستگاه‌های حمایتی موجود در کشور و رسالت آن‌ها ادامه داد: نیازمندان واقعی جامعه با معرفی خود به این نهادها می‌توانند از امکانات و خدمات این دستگاه‌ها بهره‌مند شوند بنابراین شهروندان نباید به متکدیان سطح شهر کمک کنند.

تعمیر برج‌های نوری بوستان‌های ملایر

رضایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برای افزایش امنیت، زیبایی بصری و افزایش رفاه حال شهروندان و مسافران در بوستان‌های ملایر، برج‌های نوری مستقر شده بازبینی و تعمیر شد.

وی خاطرنشان کرد: برج‌های نوری به عنوان یکی از راه‌های افزایش دید و عنصری برای ایجاد زیبایی بصری است بنابراین واحد برق به نحو شایسته تعمیر و ترمیم روشنایی برج‌های نوری بوستان‌های کوثر وکوهسار را در دستور کار خود قرار داد.

شهردار ملایر با اشاره به اینکه تعمیر و ترمیم برج‌های نوری قبلا توسط پیمانکار انجام می‌شد، افزود: اکنون با مدیریت هزینه، تعمیر و ترمیم روشنایی برج‌های نوری بوستان‌ها توسط نیروی واحد برق انجام می‌شود که باعث صرفه‌جویی سالانه 28 میلیون تومان در هزینه شده است.

رضایی با بیان اهمیت استفاده از برج‌های نوری، گفت: پخش نور گسترده و یکنواخت بدون خیرگی به لحاظ ارتفاع زیاد برج‌ها، برخورداری از سیستم مکانیزه فرود و صعود سبد پروژکتور و نصب چراغ اعلام خطر در بالای آن از ویژگی‌های این برج‌ها است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار