در استان همدان 30 طرح بزرگ صنعتی با 7 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حال اجرا است.
کد خبر: ۲۸۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲ 01 September 2016
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه 30 طرح بزرگ صنعتی در استان وجود دارد، گفت: در استان همدان 30 طرح بزرگ صنعتی با 7 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حال اجرا است.

به‌گزارش ایسنا،، محمدرضا متین در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: از این 30 طرح، تا کنون 4 طرح موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری شده و 2 طرح تا 2 ماه آینده پروانه بهره‌برداری اخذ خواهند کرد.

وی تصریح کرد: طرح شرکت فولاد فرخ پیام فامنین با 400 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به علت مشکلات منطقه‌ای و اختلاف در زمین پیشنهادی حذف شد و سرمایه‌گذار تمایلی به ادامه پروژه نداشت.

متین افزود: در حال حاضر تسهیلات ارزی 222 میلیون دلاری شرکت پتروشیمی ابن‌سینا، 9 میلیون دلاری شرکت بتن صنعت ایرانیان در نهاوند، 4 میلیارد دلاری شرکت نهاوند سیلیس،  4 میلیارد دلاری طرح توسعه شرکت فروسیلیس و 1.7 میلیون دلاری شرکت ویان دارو در بانک‌های استان در دست بررسی است.

متین ادامه داد: همچنین تسهیلات ارزی شرکت شیشه همدان به مبلغ 41 میلیون دلار در بانک ملی استان در دست بررسی بوده و تا کنون 85 درصد پیشرفت داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به برگزاری جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با 665 مصوبه، خاطرنشان کرد:  1288 درخواست به ستاد تسهیل رسیده که از این تعداد 750 درخواست در کمیته بررسی وارد و مصوب شده و تا کنون 540 معرفی‌نامه به بانک‌های‌عامل استان ارسال شده است.

بازگشت 30 واحد صنعتی به چرخه تولید تا پایان سال 95

وی با بیان اینکه تا پایان شهریورماه 120 واحد موفق به اخذ تسهیلات از بانک‌ها خواهند شد، اظهار کرد: از 750 درخواست رسیده به ستاد تسهیل استان 380 طرح مربوط به صنعت بوده و مابقی کشاورزی است که عملا 570 میلیارد تومان موفق به اخذ  مصوبه شده‌اند.

وی یادآور شد: 1127 واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در استان وجود دارد که از این تعداد 174 واحد تعطیل هستند و با توجه به برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری 30 واحد صنعتی به چرخه تولید بازگردند.

متین درباره طرح‌های بزرگ درحال اجرای استان افزود: در هفته دولت 2 طرح بزرگ پویان طب و سیمان آهک به بهره‌برداری رسید.

پروژه پتروشیمی ابن‌سینا تا پایان سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد

وی با تأکید بر اینکه 17 طرح بزرگ صنعتی استان تا پایان سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: از بین 4 طرح صنعتی بزرگ استان همدان پروژه پتروشیمی ابن‌سینا تا پایان سال 97 به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه پروژه پتروشیمی هگمتانه مسن‌ترین طرح صنعتی استان است، عنوان کرد: به این نتیجه رسیدیم که سرمایه‌گذار مقصر نیست چرا که در جلسه‌ای که با مدیرعامل پتروشیمی داشتیم، مشخص بود که قصد همکاری ندارند.

وی ادامه داد: علاقبندیان راضی به سرمایه‌گذاری است اما مدیرعامل قبلی با تبانی با سرمایه‌گذار خارجی، کل پول را به سرمایه‌گذار خارجی داده برهمین اساس تنش‌های این‌چنینی خود سرمایه‌گذار را دچار تنش کرده است.

سرمایه‌گذاری شرکت یوآندای چین در تولید منیزیم از دولومیت همدان

وی از رایزنی با شرکت یوآندای چین برای سرمایه‌گذاری در استان همدان خبر داد و گفت: 2 جلسه با شرکت یوآندای در زمینه تولید کاغذ از آهک و دولومیت داشتیم که تصمیم بر این شد این شرکت در زمینه دولومیت در استان همکاری کند و تولید کاغذ از آهک نیز به استان لرستان واگذار شد.

متین با بیان اینکه این شرکت یک مجموعه تولیدی در کشور چین است که بیش از 33 سرمایه‌گذار عظیم بین‌المللی در آن مشارکت دارند، افزود: این شرکت دارای دانش فنی تولید منیزیم از دولومیت است که پیش‌بینی می‌کنیم در این بخش در استان سرمایه‌گذاری کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این شرکت در زمینه تولید موتو آسانسور در استان همدان فعالیت خواهد کرد که سرمایه‌گذار آن مشخص شده است.

کاهش 11 درصدی صادرات نسبت به سال گذشته

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از صادرات 46 میلیون دلاری گمرک استان خبر داد و گفت: در 5 ماهه ابتدای سال‌جاری 46 میلیون دلار صادرات از گمرک استان صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد کاهش دارد.

متین بیان کرد: علت اصلی کاهش صادرات استان مربوط به قطع صادرات سیمان است به طوریکه صادرات سیمان به منفی 59 درصد رسیده براین اساس صادرات کلینکر را به 191 درصد افزایش داده‌ایم تا کاهش صادرات سیمان جبران شده باشد.

وی با بیان اینکه صادرات استان نسبتا وضعیت خوبی دارد، یادآور شد: کل صادرات استان با احتساب سایر گمرکات در 4 ماهه سال‌جاری 201 میلیون دلار بوده است.

افزایش 1035 درصدی صادرات لبنیات استان

وی با اشاره به اینکه بیشترین بارنامه صادر شده مربوط به قطعات ریخته‌گری است، افزود: عمده صادرات صورت گرفته مربوط به ابزارآلات ساختمانی، بستنی، دارو، ظروف آلومنیومی و آب معدنی بوده است.

متین عنوان کرد: در بخش صادرات لبنیات با رشد 1035 درصدی مواجه بودیم که رقم بالایی است همچنین صادرات کشمش 6 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه بخشی از صادرات استان کاملا مغفول است، تصریح کرد: 70 درصد میزان لعاب کاشی کشور از استان همدان تأمین می‌شود و حجم عظیمی از صادرات فرش استان به صورت غیررسمی صورت می‌گیرد که در آمار صادرات بیان نمی‌شود.

متین با اشاره به مشوق‌های صادراتی، گفت: دولت در راستای صادرات غیرنفتی 3 هزار میلیارد ریال مشوق و هزار میلیارد ریال یارانه سود تسهیلات صادرات اختصاص داده است.

وی ادامه داد: پرداخت 6 میلیون تومان هزینه بلاعوض برای شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی، اختصاص یارانه تا 50درصد وزن کالا به مدت 6 ماه برای کمک به برقراری خطوط انتقالی، پرداخت بخشی از هزینه اجاره دفاتر در کشورهای خارجی تا 20 درصد و اجاره انبار تا 50 درصد از مشوق‌های صادراتی دولت به تجار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار