شناخت اسلام علوی و ناب محمدی و داشتن بصیرت و اخلاص، نخستین ویژگی‌های بارز یک فرد انقلابی است که برای هدف شناسی و راه‌شناسی به آن نیاز دارد.
کد خبر: ۲۸۵۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸ 28 August 2016
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به مهم‌ترین ویژگی‌های انقلابی بودن افراد، گفت: شناخت اسلام علوی و ناب محمدی و داشتن بصیرت و اخلاص، نخستین ویژگی‌های بارز یک فرد انقلابی است که برای هدف شناسی و راه‌شناسی به آن نیاز دارد.

به گزارش ایسنا، سردار غلامعلی ابوحمزه در آئین تودیع و معارفه فرمانده سپاه ناحیه ملایر، با تأکید بر اینکه داشتن بصیرت لازمه هر فرد انقلابی است، با استناد به سخنی از مقام معظم رهبری درباره انقلابی بودن، افزود: باید انقلابی بمانیم، انقلابی فکر کنیم و انقلابی عمل کنیم.

وی مبارزه جدی و همه‌جانبه با تبعیض، فساد و فقر را از ارکان اصلی انقلاب عنوان و اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره در سخنان خود بر روی مبارزه با فقر تأکید داشته‌‌اند و هرکس با هر جایگاهی باید این مسأله را در اولویت کاری خود قرار دهد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه مهمترین ملاک پیروزی انقلاب در دوران طاغوت و جنگ تحمیلی اطاعت از ولی‌فقیه بود، ادامه داد: ولایت‌پذیری، توجه به اقتصاد مقاومتی و استکبارستیزی و مقابله با شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل، از دیگر صفات انقلابی بودن در عصر حاضر به شمار می‌رود.

ابوحمزه تصریح کرد: فرد انقلابی که صرفا به فکر عبادت باشد، همانند مسجدی است که تنها در آن نماز خوانده ‌شده و به اصول و مبانی انقلاب پرداخته نمی‌شود و این مسجد یک مسجد سکولاری است.

وی دفاع همه‌جانبه از نهضت‌های آزادی‌‌بخش را از دیگر ویژگی‌های یک فرد انقلابی دانست و افزود: یک فرد انقلابی حامی مردم مظلوم فلسطین و سوریه است و در برابر جنایت‌های وحشیانه و غیرانسانی رژیم کودک‌کش صهیونیسم صامت نخواهد بود و نسبت به نهضت‌های آزادی‌بخش مواضع شفاف و روشنی دارد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان مبتکر بودن، داشتن خلاقیت و نوآوری، توکل، ساده‌زیستی، استقامت، داشتن مدیریت جهادی، تلاش، جدیت، پیگیری، ارتباط نزدیک با خدا، علم، تدبیر و درایت را از دیگر ویژگی‌های یک فرد انقلابی عنوان کرد.

ابوحمزه با اشاره به اینکه یک نیروی انقلابی هم خودش باید محکم پای آرمان انقلاب ایستادگی کرده و هم دیگران را دعوت کند، گفت: نباید منتظر کسی ماند که مشکلات را حل کند و باید با تدبیر، تلاش و توکل درصدد رفع مشکلات تلاش کرد.

تقوا، راه موفقیت کشور در دوران مختلف

امام‌ جمعه ملایر نیز تقوا را راه پیشرفت، توسعه و موفقیت کشور در دوران‌های مختلف دانست و گفت: تقوای واقعی و خالصانه، گوهر جان انسان و یک امر حیاتی است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمد باقر برقراری تصریح کرد: شخصیت وارسته و برجسته  آیت‌الله فاضلیان برای همه مشخص بوده و هست و این سرمایه را نباید از دست داد.

وی از مسئولان و بزرگان شهرستان خواست تا تدابیر لازم برای ماندگارشدن آیت‌الله فاضلیان در ملایر اندیشیده شود تا از ظرفیت بالای ایشان در شهرستان استفاده شود.

داود ابراهیمی‌راد، فرمانده سپاه ناحیه ملایر شد

فرمانده سابق سپاه ناحیه ملایر در ادامه مهمترین ویژگی‌های سپاه را مکتبی بودن، انقلابی بودن و مردمی بودن عنوان و اظهار کرد: بسیج، نقطه اتصال مردم به سپاه بوده و هست.

سرهنگ مصطفی رستمی افزود: امام خمینی(ره) در رابطه با اهمیت سپاه فرمودند "اگر تفکر بسیج در کشور طنین‌انداز شود چشم طمع دشمنان از کشور دور خواهد شد."

وی با اشاره به زحمات و خدمات ماندگار 35 ساله آیت‌الله سید رضا فاضلیان به عنوان امام جمعه ملایر، افزود: آیت‌الله فاضلیان، اخلاص سپاهیان و بسیجیان را پذیرا بود و همواره در مراسم‌های سپاه حضور داشت.

گفتنی است؛ در این آئین از خدمات چند ساله سرهنگ "مصطفی رستمی" تقدیر شد و طی حکمی سرهنگ "داود ابراهیمی‌راد" به عنوان فرمانده جدید سپاه ناحیه ملایر معرفی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار