رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری رشد علمی ایران را ۱۱.۵ درصد عنوان کرد و گفت: ایران در زمینه تولید علم پس از روسیه در رتبه دوم دنیا قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۸۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ 24 August 2016
 رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری رشد علمی ایران را ۱۱.۵ درصد عنوان کرد و گفت: ایران در زمینه تولید علم پس از روسیه در رتبه دوم دنیا قرار گرفته است.

به گزارش مهر، محمدجواد دهقانی در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران به صعود یک پله ای ایران در رشد کمیت تولید علم اشاره کرد و گفت: ایران در این زمینه در سال ۲۰۱۵ نسبت به سال ۲۰۱۴ با یک پله صعود به جایگاه دوم دنیا دست یافت.

دهقانی با بیان اینکه ایران در سال ۲۰۱۴ حدود ۳۱ هزار و ۹۳۱ مدرک در معتبرترین مجلات دنیا منتشر کرد، گفت: این رقم در سال ۲۰۱۵ به ۳۵ هزار و ۶۱۶ مدرک رسید.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری میزان رشد علمی ایران را در سال ۲۰۱۵ نسبت به سال ۲۰۱۴ حدود ۱۱.۵ درصد عنوان کرد و گفت: ایران در زمینه میزان تولید علم پس از روسیه در رتبه دوم دنیا قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه تولید علم یکی از ابعاد توسعه علمی است و باید به سایر ارکان تولید علم نیز توجه جدی داشت، گفت: کیفیت تولید علم و اثرگذاری فناورانه و نوآورانه از عوامل اصلی است که باید مورد توجه باشد.

هدایت مقالات علمی به سمت نیازهای جامعه

دهقانی با تاکید بر هدایت مقالات علمی به سمت نیازهای جامعه یادآور شد: دانشگاه بوعلی همدان از مراکز موثر کشور است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا نیز در این نشست با بیان اینکه دانشگاه بوعلی سینا در گروه سطح ۲ دانشگاه‌های کشور قرار دارد، گفت: دانشگاه‌ بوعلی از مراکز خوب علمی و فناوری کشور به شمار می‌رود.

منصور غلامی برنامه ریزی برای ورود به حوزه‌های علمی بین‌المللی را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه مجوز دانشگاه بین‌المللی دریافت شده است، اظهار داشت: دانشگاه بوعلی سینا باید طی یک سال آینده ساختار این دانشگاه را برای جذب دانشجو فراهم کند.

وی همچنین با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید تا پایان سال آینده ۱۵ درصد اعتبارات را به پژوهش اختصاص دهند، گفت: متوسط این تخصیص‌ها تاکنون ۱۰ درصد بوده است.

حوزه کارآموزی دانشجویان در دانشگاه صنعتی تغییر کرده است

رئیس دانشگاه صنعتی همدان نیز با بیان اینکه حوزه کارآموزی دانشجویان در دانشگاه صنعتی تغییر کرده است، اظهار داشت: طی قراردادی با صندوق کارآفرینی امید اگر دانشجویانی را به حوزه صنعت معرفی کنیم، صندوق به ازای هر نفر به آن بخش از صنعت تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات می دهد.

محمود نیلی سقف این تسهیلات را ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: برای نفوذ در حوزه صنعتی منطقه‌ای نیز تفاهمنامه ای با اتاق بازرگانی منعقد شده است.

رئیس پارک علم و فناوری همدان نیز با بیان اینکه تاکنون ۸ میلیارد تومان از اعتبارات ساختمان پارک و علم وفناوری همدان اختصاص یافته، اظهار داشت: این پروژه به سه فاز تقسیم شده به طوری که  فاز اول آن که ۵ هزار متر مربع است و درحال حاضر با تخصیص ۷۰ درصد اعتبارات ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مجید کزازی با بیان اینکه تکمیل ساختمان پارک علم و فناوری ۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان برای این پروژه باقی مانده که تا آخر سال تخصیص می‌یابد و یک میلیارد تومان نیز طی توافق با معاونت علمی و فناوری تأمین شده که ۴۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار