امام‌جمعه نهاوند با اشاره به هلاکت رسیدن تروریست‌ها در کرمانشاه، گفت: آمریکا با کمک آل سعود قصد برهم زدن امنیت ایران را دارد.
کد خبر: ۲۸۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳ 20 August 2016
امام‌جمعه نهاوند با اشاره به هلاکت رسیدن تروریست‌ها در کرمانشاه، گفت: آمریکا با کمک آل سعود قصد برهم زدن امنیت ایران را دارد.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه‌های نماز جمعه نهاوند با اشاره به آیه ۱۸۱ سوره بقره گفت: یکی از نشانه‌های تقوا عمل به واجبات است.

وی افزود: یکی از واجبات نوشتن وصیت‌نامه است که در قرآن به آن توصیه‌شده و اگر علائم مردن بر کسی آشکار شود و حق‌الناسی بر گردن داشته باشد نوشتن وصیت نامه برای وی واجب است اما در غیر این صورت علما نوشتن وصیت نامه را مستحب اعلام کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم فهم آیات قرآن کریم گفت: برخی از زمان پیامبر تاکنون قصد فهم قران را به‌خودی‌خود دارند که متأسفانه این امر باعث بروز داعش و ال سعود شده است.

امام جمعه نهاوند با اشاره به اینکه فهم قرآن به‌صورت مستقل فقط مختص امامان و معصومین است، گفت: آنچه برای آدمی قران را روان و قابل‌درک و فهم صحیح می‌کند بهره‌گیری از آیات قران به همراه احادیث و روایات ائمه و معصومین است که اگر غیرازاین باشد قطعاً به دام شیاطین همچون آل سعود و داعش خواهیم افتاد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مغیثی عنوان کرد: انقلاب اسلامی برای حاکمیت حکمت اهل‌بیت(ع) تلاش کرده و در این راستا قدم برمی‌دارد.

وی در خطبه دوم نماز جمعه نهاوند ضمن اشاره به آیه ۷۶ سوره آل‌عمران، گفت: هرکس به عهد خود وفا و تقواپیشه کند خداوند او را دوست دارد فلذا در این راه باید از ارتکاب به گناه بپرهیزیم و از اطاعت شیطان دوری‌کنیم چراکه وفای به عهد مقتضی تقوای الهی است.

وی با اشاره به‌روز حفظ محیط‌زیست گفت: منابع طبیعی و محیط‌زیست موجود متعلق به همه افراد است اما متأسفانه در تمام کشور نسبت به حفظ این دو مهم کم‌کاری و کاستی‌هایی وجود دارد که نهاوند هم از این قضیه مستثنا نیست.

وی گفت: منابع طبیعی و محیط‌زیست باید برای آیندگان نیز نگهداری شود و باید همه ما در هر پست و مقامی به این مهم توجهی ویژه داشته باشیم.

وی در خصوص رهنمودهای امام خمینی (ره)، گفت: امام خمینی(ره) بارها فرموده‌اند که به شیطان بزرگ اعتماد نکنید چراکه عقوبت دارد.

خطیب نماز جمعه نهاوند ادامه داد: امریکا شیطان بزرگ است و اگر ما ضعیف باشیم آنها  سوءاستفاده می‌کنند همچنان که شاه، غلام حلقه به گوش خود را از پای درآوردند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در کودتای ترکیه به نوکران خود نیز رحم نکرد، گفت: با توجه به سنوات گذشته و رابطه آمریکا با کشورهای مختلف و همچنین خلف وعده‌های آن باید بدانیم و یقین قلبی داشته باشیم که آمریکا قابل‌اعتماد نیست.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: ایشان نیز بارها فرموده‌اند که راه نجات تنها و تنها تکیه‌بر توانایی‌هایی داخلی و آماده بودن در برابر دشمن است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی عنوان کرد: برای حفظ انقلاب باید استقلال فرهنگی، اقتصادی، سیاسی داشته باشیم که با اجرای بی کم‌وکاست اقتصاد مقاومتی ممکن می شود.

وی ادامه داد: امروز جبهه‌ای مقدس با حضور کشورهای سوریه، روسیه، عراق و در رأس ایران و جدیداً ترکیه علیه جبهه کفر و نفاق غربی، عربی و صهیونیستی شکل‌گرفته که امیدواریم بیش‌ازپیش شاهد موفقیت‌ها در جبهه‌های مقاومت باشیم.

وی با اشاره به جان‌فشانی رزمندگان جبهه مقاومت گفت: امروز کمترین کار ما در قبال کار پراهمیت و خطیر این عزیزان پشتیبانی از این جبهه مقدس است.

امام جمعه نهاوند در ادامه با اشاره به ناکام ماندن تروریست‌های به هلاکت رسیده در کرمانشاه، گفت: خوشبختانه با هوشیاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی کشور از ایجاد ناامنی به‌وسیله آمریکا و آل سعود که قصد برهم زدن امنیت ایران را دارند جلوگیری شد.

وی گفت: امروز دشمنان ایران اسلامی اعتراف دارند که ایران قدرت نظامی برتر منطقه است و از این مهم ابراز تأسف می‌کنند و می‌خواهند به هر نحوی که شده این اقتدار و قدرت را از ایران اسلامی صلب کنند.

وی با شاره به مذاکرات صورت گرفته گفت: هدف اصلی مذاکرات که به سرکردگی آمریکا دنبال می‌شود سرکوب کردن توان دفاعی و نظامی ایران اسلامی است چراکه می‌خواهند ما را نیز به کشور همچون عراق و سوریه مبدل کنند تا جای جولانشان باز شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مغیثی در ادامه با اشاره به نقش کلیدی و محوری مساجد در جلوگیری از بی‌بندوباری‌ها و بی‌حجابی‌ها، گفت: باید اداره اوقاف و اداره تبلیغات اسلامی مساجد را با برنامه‌های مهیج و فرهنگی مورد استقبال جوانان و نوجوانان رونق ببخشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار