رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: استان همدان ٢٩ درصد ارزش افزوده بخش اقتصادی کشور را برعهده دارد.
کد خبر: ۲۷۹۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶ 16 August 2016
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: استان همدان ٢٩ درصد ارزش افزوده بخش اقتصادی کشور را برعهده دارد.

به گزارش ایسنا، منصوررضوانی جلال در آئین افتتاح نمایشگاه کشاورزی استان همدان, با بیان اینکه استان همدان ۴.۵ درصد تولید محصول کشاورزی را به عهده دارد، گفت: استان همدان همچنین ٢٩ درصد ارزش افزوده بخش اقتصادی و ٣.٧ درصد از ارزش افزوده کشور را به عهده دارد.

وی بابیان اینکه ١٢۰ هزار بهره بردار در همدان فعال است و در بیش از ١۰ قلم جنس رتبه اول تا سوم را دارد ،افزود: استان همدان برای ارتقای بخش کشاورزی به برپایی این نمایشگاه ها نیاز دارد.

رضوانی جلال با بیان اینکه بار سنگین امنیت مواد غذایی به عهده جهاد کشاورزی است، عنوان کرد: بجز استفاده از روش های نوین و توسعه مکانیزاسیون راه دیگری نیست و این مهم به عهده کشاورزان و بهره برداران است.

وی با اشاره به اینکه دیگر نمی توان با کاشت های سنتی که با اجبار آبیاری قطره ای انجام می شد فعالیت کرد، گفت: امروزه باید از آب و نهاده در راستای توسعه مکانیزاسیون استفاده کرد.

درجه مکانیزاسیون استان ۶٩ درصد است

رضوانی جلال بابیان اینکه استفاده از آبیاری نوین توسعه مکانیزاسیون را می طلبد، ادامه داد: ضریب مکانیزاسیون استان همدان ١.۵ درصد و درجه مکانیزاسیون استان ۶٩ درصد است و از ٨۰۰ کمباین موجود ٧۰ درصد فرسوده است.

وی افزایش درجه مکانیزاسیون را یکی از اهداف جهاد کشاورزی برشمرد و عنوان کرد: این نمایشگاه تاثیرگذاری زیادی در رسیدن به اهداف خواهدداشت.

وی بابیان اینکه در همه حوزه ها به مکانیزاسیون نیاز داریم ، اظهار کرد: ضریب تبدیل در تولید مرغ و دام طیور باید افزایش یابد

ضریب مکانیزاسیون باغداری در همدان ضعیف است

رضوانی جلال گفت: ضریب مکانیزاسیون باغداری به علت عدم یکپارچگی اراضی در استان همدان بسیار ضعیف است اما باید در افزایش ضریب مکانیزاسیون رشد بیشتری داشته باشیم.

وی همچنین بااشاره به اینکه در حوزه صنایع تبدیلی و صادرات به افزایش ضریب مکانیزاسیون نیازداریم، افزود: کشاورزی و تولید زمانی توسعه می یابد و پایدار خواهند بود که اقتصادی باشد.

رضوانی جلال بابیان اینکه می توانیم توسعه مکانیزاسیون را یکی از ارکان اقتصادمقاومتی بشمار بیاوریم، ادامه داد: توسعه مکانیزاسیون یک انتخاب نیست بلکه یک اجبار است و این اجبار را همه باید بپذیرند.

حضور ۶ کشور در نمایشگاه کشاورزی استان همدان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی همدان نیز گفت: ۶ کشور آلمان، بلژیک، ایتالیا، کره جنوبی، ترکیه وچین و ١۵ استان کشور در نمایشگاه کشاورزی استان همدان حضور دارند.

الماسی افزود: این نمایشگاه با ١۰۰ غرفه از فعالان داخلی و نمایندگا کشورهای خارجی در حوزه های کشاورزی صنعت، دامداری، دامپروری، شیلات، با عرضه ماشین آلات کشاورزی مکانیزاسیون ادوات کشاورزی، تجهیزات دامداری، مرغداری، خوراک دام و طیور و تجهیزات آبیاری از ٢۵ تا ٢٨ مرداد ماه پذیرای علاقمندان است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار