مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان حجم سد اکباتان همدان را بیش از ۱۵ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: مصرف آب در همدان ۴۱ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۷۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ 26 April 2015

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان حجم سد اکباتان همدان را بیش از ۱۵ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: مصرف آب در همدان ۴۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم؛ مرتضی عزالدین ، با اشاره به اینکه بهار امسال نسبت به سال گذشته گرم‎تر شده است، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب آب پشت سد اکباتان همدان ذخیره شده که با وجود گرمای هوا شاهد افزایش درصد تبخیر نیز هستیم.

وی با اعلام اینکه سال گذشته نیز همین میزان آب پشت سد اکباتان همدان ذخیره شده بود، افزود: در حال حاضر ۳۱۲ لیتر در ثانیه برای مصرف شرب و ۲۴۳ لیتر در ثانیه برای مصرف بخش کشاورزی از سد اکباتان خارج میشود.

عزالدین با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵ هزار و ۹۰ مترمکعب در ثانیه آب وارد سد اکباتان میشود، عنوان کرد: از ابتدای سال ابی ۹۳-۹۴، ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب آب وارد سد اکباتان شده که ورودی سال آبی گذشته ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب بوده و در حال حاضر ۳ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان میدهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه سال گذشته برای مصرف شرب شهر همدان ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب آب از سد اکباتان برداشت شده است، تصریح کرد: این در حالی است که امسال برای مصرف آب شرب مردم شهر همدان ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب از سد اکباتان برداشت شده است.

وی با بیان اینکه بحران آب در استان همدان جدی بوده و مردم باید نسبت به این مسئله حساس شوند، تاکید کرد: متاسفانه مصرف آب در استان همدان افزایش یافته و شاهد افزایش ۴۱ درصدی برداشت آب از سد اکباتان برای مصرف شرب هستیم.

عزالدین با اعلام اینکه سال آبی ۹۳-۹۴ نزدیک به ۲۹۱ میلیمتر بارش در استان همدان داشته‌ایم، بیان کرد: این میزان نسبت به بارندگی سال گذشته که ۳۳۸ میلیمتر بوده ۱۴ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۳ درصد کاهش را نشان میدهد.

وی با تصریح بر اینکه روند انسداد چاه‌های غیرمجاز در استان همدان ادامه دارد، افزود: براساس هدف‌گذاری صورت گرفته امسال به دنبال این هستیم تا ۶۰۰ حلقه چاه غیرمجاز استان همدان را مسدود کنیم که نیازمند همکاری نهادها و دستگاههای مرتبط است.

مدیرعامل شرکت آب منطقهای همدان با اعلام اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۴ حلقه چاه غیرمجاز در همدان مسدود شده است، عنوان کرد: با انسداد این تعداد چاه در مصرف ۸۵۴ هزار مترمکعب آب صرفهجویی شده است.

وی با بیان اینکه در انسداد چاه غیرمجاز هیچگونه مماشاتی صورت نمی‏گیرد، اظهار داشت: تاکنون ۴ چلقه چاه غیرمجاز در بهار، ۱۳ حلقه در تویسرکان، ۲ حلقه در ملایر، ۲ حلقه در رزن و یک حلقه در اسدآباد مسدود شده است که این روند ادامه دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Shah
|
Russian Federation
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
Wham bam thank you, ma'am, my qutnieoss are answered!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار