نگاهی به معضل مدگرایی
با تمایل به مدگرایی در جامعه ، ناخودآگاه توجه به برند خارجی بیشتر شده و هم اکنون کیفیت جای خود را به کمیت و مارک دار بودن داده است.
کد خبر: ۲۷۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ 26 April 2015

با تمایل به مدگرایی در جامعه ، ناخودآگاه توجه به برند خارجی بیشتر شده و هم اکنون کیفیت جای خود را به کمیت و مارک دار بودن داده است.

به گزارش تابناک همدان، مارک بازی به مشکلی میان نوجوانان و جوانان تبدیل شده است. این تب فراگیر سبب شده آنها برای خرید لباس هایی با برند خارجی تا چندین برابر قیمت آن را بپردازند، اما اگر همین لباسها با مارک ایرانی عرضه شود ؛ خواهانی ندارد.

همین امر نشان می دهد که هر چه سریعتر باید به فکرراهکاری برای حل این معضل بود. چرا که مشکلات فراوانی برای اقتصاد کشوربه همراه می آورد.

این آسیب آن قدر پیشرفت کرده که در حال حاضر خیلی ها فقط به مارک توجه می کنند و کیفیت ومدل برای آن ها مهم نیست.

افتخار به اشرافی‌گری و مصرف کالا و برند خارجی متاسفانه یک اقدام ضد فرهنگی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است؛ از این رو باید در جهت اصلاح آن گام برداشت.

در این بین، نقش خانواده ها پررنگ تر از سایرین به نظر می رسد. علاوه بر والدین، نقش رسانه ها را نمی توان نادیده گرفت. تبلیغ برندهای موفق داخلی در کنار ساخت برنامه هایی که مصرف گرایی را تبلیغ کند، می تواند در فروکش کردن این تب اثرگذار باشد.

همچنین ارائه الگوهای مناسب و نشان دادن آن ها به جوانان برای تغییر ذائقه ی نسل جدید و توجه به مسائل عالی تر و والاتر، در شرایط فعلی جامعه ضروری به نظر می رسد.

همچنین مسئولان می توانند با طراحی مناسب و بهره گیری از ذوق و خلاقیت ایرانی کالاهای ساخت داخل را تولید کنند که علاوه بر سودآوری اشتغال را نیز برای جوانان به همراه داشته باشد.

شاید بتوان به جرات گفت در صورت حمایت از تولیدات داخلی و طراحان مد؛ ارتقای کیفیت و توجه به تنوع پوشاک داخلی ، تب خرید لباس های به اصطلاح مارک دار و اورجینال خارجی فروکش می کند.

برخی کارشناسان معتقدند: در حال حاضر یکی از اصلی ترین مشکلات برند های ایرانی عدم حضور آنها در محافل خبری و رسانه ای است که اگر به آن هم توجه شود بسیاری از مشکلات نیز حل خواهد شد.

گفتنی است؛ از آنجا که واردات البسه نیز آزاد است هر فردی با اندک سرمایه می تواند در یک سفر به کشورهای همسایه مقدار زیادی لباس وارد کشور کند. حال آنکه در صورت تشدید نظارت و حمایت از تولید کننده داخلی می توان به رونق بازار داخل و در عین حال فراگیر شدن پوشش های متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی کمک کرد.

به هر حال به نظر می رسد تب مد تنها با اقدامات فرهنگی و حمایت از تولید ملی فروکش می کند. موضوعی که حتی به کودکان و نوجوانان سرایت کرده و به یک اپیدمی در میان دختران و پسران تبدیل شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
وقتی کالاهای ایرانی از نظر کیفیت به پای کالاهای خارجی رسیدن اونوقت مردم خود ب خود به اجناس با برند ایرانی رو میارن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار