رئیس مجمع نمایندگان استان همدان گفت: مفاسد اقتصادی مانع اجرای اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۲۷۵۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴ 10 August 2016
رئیس مجمع نمایندگان استان همدان گفت: مفاسد اقتصادی مانع اجرای اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایسنا، امیر خجسته چهارشنبه 20 مردادماه در دومین همایش استانی و هشتمین سمینار از سلسله سمینارهای ارتباط صنعت با دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در استان همدان، اظهار کرد: برجام به همه ثابت کرد باید روی پای خود بایستیم و از توانمندی‌های داخلی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یک قدرت منطقه‌ای است که در هشت سال دفاع مقدس غیرممکن‌ها را ممکن کرد، افزود: جمهوری اسلامی قدرت منطقه‌ای است که توانمندی‌های بالایی دارد.

خجسته با اشاره به اینکه با وجود ناامنی در منطقه، جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین کشور است، عنوان کرد: توافق هسته‌ای ایران و 5+1 قطعی شده اما دشمن با استفاده از ترفندهای مختلف کاری کرد که ما نتوانیم با بانک‌های جهانی ارتباط برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه باید اقتصاد مقاومتی را اصل قرار دهیم و با توجه به توانمندی‌های خود برای حل مشکلات برنامه‌ریزی کنیم، گفت: اقتصاد مقاومتی، رکود و تورم باید مدیریت شوند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم این مملکت 37 سال پای انقلاب ایستادند و از آن دفاع کردند، ادامه داد: اکنون زمان آن رسیده که مردم در شرایط خوبی زندگی کنند.

پول‌هایی که غارت می‌شود

وی با بیان اینکه موانعی بر سر راه تحقق اقتصاد مقاومتی وجود دارد، عنوان کرد: مفاسد اقتصادی باید ریشه‌کن شود به طوریکه پول‌هایی که باید وارد صنعت شود، عده‌ای آن را به غارت می‌برند.

خجسته با بیان اینکه کشور ما باید عاری از مفاسد اقتصادی شود، تصریح کرد: مجلس و دولت مصمم است که مفاسد اقتصادی را به حداقل برساند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی زمانی محقق می‌شود که در رابطه با دانشگاه‌ها اثرگذار باشیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای باید بیشتر شود تا دانشجو خود ایجاد اشتغال و درآمد کند، ادامه داد: برگزاری این همایش‌ها در رونق کسب‌وکار موثر خواهد بود.

خجسته با بیان اینکه مجلس قوانینی را در رابطه با افزایش و رونق کسب‌وکار تصویب کرده است و ما نیز به دنبال رفع موانع موجود بر سر راه تولید هستیم، تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید به سمت کاربردی شدن پیش روند.

دانشگاه‌ها باید کاربردی‌تر شوند

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید کاربردی‌تر شوند، عنوان کرد: رویکرد جامعه باید به سمت دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای باشد چرا که حل معضل بیکاری در گرو پیش‌روی به سوی این گونه دانشگاه‌ها است.

خجسته اظهار کرد:در کشور 170 آموزشکده با 200 هزار دانشجو داریم اما این آمار برای نسل آینده کافی نیست بلکه دانشگاه‌ها باید به سمت علمی-کاربردی و فنی‌وحرفه‌ای پیش روند.

وی با اشاره به اینکه در استان 6 آموزشکده فنی‌وحرفه‌ای با پنج هزار دانشجو فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: تولید و رونق اوضاع خوبی ندارند به طوریکه اوضاع نامناسب رونق و تولید باعث شده کارخانه‌ها یکی پس از دیگری تعطیل شوند البته خوشبختانه دولت اقدامات خوبی برای رونق آنها انجام داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار