نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: فقر و بیکاری مهمترین عامل بروز ناهنجاری های اجتماعی بویژه خودکشی است.
کد خبر: ۲۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰ 25 April 2015

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: فقر و بیکاری مهمترین عامل بروز ناهنجاری های اجتماعی بویژه خودکشی است.

به گزارش ایرنا ؛ آیت الله غیاث الدین طه محمدی در نشست آغاز نخستین طرح های به ثمر رسیده همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری استان همدان در رزن بیان کرد: در حدیثی از پیامبر (ص) ذکر شده که هر کسی معاش نداشته باشد امکان ندارد معاد هم داشته باشد.

وی با ذکر ضرورت توجه به مسایل معیشتی مردم اضافه کرد: فقر به قدری خطرناک است که امیر المونین علی (ع) برای انسان آزاد قبر را لذت بخش تر از فقر دانستند.

امام جمعه همدان اظهار کرد: فقر و کفر دارای دیوار مشترک بوده و همسایه یکدیگرند و چنانچه از دری کفر وارد شود از در دیگر ایمان و تقوا می رود.

وی با بیان اینکه اسلام برای فقرزدایی آمده است گفت: چنانچه ماهیت و فلسفه وجودی اسلام به خوبی درک می شد هم اینک هیچ فرد فقیری در جهان وجود نداشت.

آیت الله طه محمدی بیان کرد: وجود افراد فقیر و گرسنه در جهان بیانگر این است که دین مبین اسلام به درستی درک و پیاده نشده است.

وی یادآوری کرد: چند سال پیش شاهد برگزاری جشن ریشه کنی بیسوادی در رزن بودیم که امید می رود در آینده نزدیک نیز شاهد ریشه کن شدن بیکاری در این شهرستان و استان همدان باشیم.

در ادامه این نشست با حضور استاندار همدان، جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی و سرمایه گذاران کره ای و ژاپنی در شهرستان رزن عملیات اجرایی سه طرح تولید باطری، بخاری کم مصرف و لنت ترمز آغاز شد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار