مسؤول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان از معرفی 412 متخلف در امر بهداشتی به مراجع قضایی در همدان خبر داد.
کد خبر: ۲۷۳۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲ 06 August 2016
مسؤول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان از معرفی 412 متخلف در امر بهداشتی به مراجع قضایی در همدان خبر داد.

به گزارش فارس، حسین خالقی‎مجد با اشاره به بازدید از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی طی امسال اظهار کرد: تعداد 15 هزار و 150 مرکز در چهار ماهه امسال بازدید شدند.

وی به معرفی 412 متخلف در امر بهداشتی به مراجع قضایی خبر داد و گفت: تعداد 4 هزار و 731 کارت تندرستی برای کارکنان تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی صادر شد.

مسؤول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه 13 هزار و 350 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف کشف و معدوم شد، افزود: حفظ و تأمین سلامت شهروندان و مسافران در طول ایام تعطیلات تابستان از اهداف اصلی مرکز بهداشت است.

وی با بیان اینکه در این مدت سعی کردیم با متخلفان برخورد کنیم و نظارت‌ مستمر بهداشتی و کنترل عوامل محیطی را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در راستای حفظ ایمنی آب 9 هزار و 712 مورد کلرسنجی صورت گرفته است.

خالقی‎مجد با اشاره به تعداد 10 هزار و 68 نمونه‌برداری میکروبی آب در این مدت، خاطرنشان کرد: نمونه‌برداری از مواد غذایی نیز 132 مورد بوده است.

وی با اشاره به جمع‌آوری عرضه قلیان در اماکن عمومی مسقف گفت: نگرانی‌ها در مورد این پدیده تبدیل‌ قلیان به یک فرهنگ و هنجار در خانواده‌هاست که باید بیشتر در خصوص مضرات مصرف این نوع مواد برای مردم بازگو کرد.

مسؤول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: متأسفانه در برخی از اماکن عمومی و مسقف شاهد این جریان هستیم که میان خانواده‌ها، کوچک و بزرگ مشغول استعمال قلیان به‌ صورت مشترک هستند که این خود برخورد با مصرف قلیان را مختل می‌سازد.

وی با اشاره به نقش مهم مسؤولان در امر جمع‌آوری قلیان از اماکن تفریحی و گردشگری، افزود: والدین و خانواده‌ها در جلوگیری از مصرف فرزندانشان از قلیان نیز تأثیرگذار هستند.

خالقی‌‎مجد در پایان سخنانش آگاهی نسبت به مضرات مصرف قلیان بر سلامتی را مهم دانست و خواستار توجه به این موضوع شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار