مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: حجم سد اکباتان در حال حاضر به 29 میلیون و 480 هزار مترمکعب کاهش یافته است.
کد خبر: ۲۷۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸ 03 August 2016
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: حجم سد اکباتان در حال حاضر به 29 میلیون و 480 هزار مترمکعب کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، مرتضی عزالدین در شورای حفاظت از منابع آب استان همدان، اظهار کرد: از ابتدای بهمن‌ماه سال 93 تاکنون جلسات شورای حفاظت از منابع آب استانی و شهرستانی با موضوعات مختلف ازجمله انسداد چاه‌های غیرمجاز، جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز، نصب و راه‌اندازی کنتورهای هوشمند آب و برق برروی چاه‌ها، تشکیل و راه‌اندازی گروه‌های گشت و بازرسی و توقیف دستگاه‌های حفاری غیرمجاز و طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی برگزار شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته با انسداد700 حلقه از چاه‌های غیرمجاز  بیش از 58 میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی صورت گرفت و از ابتدای امسال نیز 250 حلقه چاه غیرمجاز دارای حکم قضائی با حجم آب صرفه‌جویی شده بیش از 19 میلیون مترمکعب و عمق انسداد 10 هزار و 700 متر مسدود شده است.

عزالدین تصریح کرد: در مجموع از سال 93 تا کنون 1611 حلقه چاه غیرمجاز با حجم آب صرفه‌جویی شده بیش از 158 میلیون مترمکعب و عمق انسداد 63 هزار و 700متر مسدود شده است.

وی افزود: براساس تکالیف قانونی وزارت نیرو برای حفظ، اجازه و نظارت بر بهره‌برداری، دستورالعمل‌های طرح احیاء و تعادل‌بخشی در قالب 8 عنوان توسط وزیر نیرو ابلاغ شده که البته در استان همدان پروژه‌های این طرح آغاز شده بود.

عزالدین تصریح کرد: جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز نیز در دستور کار این شرکت قرار گرفته و از ابتدای امسال تاکنون 113 چاه مجاز دارای اضافه برداشت شناسایی و پیگیری لازم برای پرداخت خسارت به آبخوان، جریمه اضافه برداشت و همچنین نصب کنتور و اصلاح منصوبات بعمل آمده است.

وی نصب کنتورهای هوشمند را از اولویت‌های شرکت دانست و گفت: در مجموع تعداد دو هزار و 846 دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های مجاز نصب شده که بیشترین آنها مربوط به دشت رزن- قهاوند است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اعلام اینکه سد اکباتان همدان ذخیره خوبی را نسبت به ماه‌های گذشته داشته است، عنوان کرد: حجم سد اکباتان در حال حاضر به 29 میلیون و 480 هزار مترمکعب کاهش یافته است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ورودی سد سرابی تویسرکان صفر است، گفت: سد سرابی تویسرکان هشت میلیون و 870 هزار مترمکعب حجم ذخیره داشته و میزان خروجی از این سد 266 لیتر در ثانیه است.

وی با بیان اینکه سد کلان ملایر 44 میلیون مترمکعب ذخیره آب دارد، تصریح کرد: سد کلان بیش از یک ماه سرریز داشته است که میزان ذخیره آن نیز کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: از مجموع 12 هزار و 352 حلقه چاه مجاز استان تعداد 11 هزار و 423 حلقه از این چاه‌ها پروانه مصرف بهینه دریافت کرده اند و مابقی در دست اقدام است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار