مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه به جای مدرک‌گرایی باید مهارت‌آموزی را جایگزین کنیم، افزود: اگر علم و مهارت هر دو در کنار هم قرار گیرند مشکلات جامعه هموار می‌شود.
کد خبر: ۲۶۹۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 31 July 2016
 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه به جای مدرک‌گرایی باید مهارت‌آموزی را جایگزین کنیم، افزود: اگر علم و مهارت هر دو در کنار هم قرار گیرند مشکلات جامعه هموار می‌شود.

به گزارش مهر، علیرضا مهرابی در دیدار با استاندار همدان که به مناسبت هفته ملی مهارت و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برگزار شد، اظهار داشت: توسعه، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی، ایجاد انگیزه و عزم ملی برای دستیابی به فرصت‌های شغلی پایدار و اطلاع‌رسانی، هدایت و فراگیر کردن هر چه بیشتر آموزش‌های مهارتی در سطوح مختلف از اهداف مهم این هفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی ماهر و خودباور در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مؤثر است، افزود: در این راستا این سازمان با قابلیت‌ها و جایگاه قانونی خود اجرای آموزش مبتنی بر سنجش و مهارت را که باعث ارتقای بهره‌وری فرآیند آموزش مهارتی و ایجاد و توسعه اشتغال پایدار می‌شود در دستور کار خود قرار داده است.

مهرابی نقش آموزش را به عنوان موتور توسعه استان مهم برشمرد و بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در رشد اقتصادی عدالت‌ محور در کاهش هزینه تولید و رفاه اجتماعی و امید به جوانان تأثیرگذار است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه به جای مدرک‌گرایی باید مهارت‌آموزی را جایگزین کنیم، افزود: اگر علم و مهارت هر دو در کنار هم قرار بگیرند مشکلات جامعه هموار می‌شود.

وی همچنین به توانمندسازی عشایر و روستاییان اشاره کرد وگفت: یکی از اهداف مهم فنی و حرفه‌ای آموزش مشاغل خانگی به ویژه در روستاها و مناطق حاشیه شهر است.

مهرابی افزود:آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شامل آموزش‌های مهارتی و فنی و تخصصی است و بعد از آموزش مهارت‌ها، دوره آموزشی کارآفرینی و آشنایی با بازار کار هم برگزار می‌شود.

مهرابی با بیان اینکه بر اساس آخرین آماری که از کارجویان فنی و حرفه‌ای گرفتیم ۵۹ درصد اشتغال مفید برای آنها ایجاد شده است، گفت:  ۴۰درصد از آموزش‌ها در سال گذشته به صورت رایگان برگزار شده است.

مهرابی از اجرای طرح تکاپو در رشته فرش خبر داد و افزود: ۸۳ مجوز اشتغال خانگی صادر شده است.
برچسب ها: مهارت آموزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار