نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پایین بودن رشد توسعه در استان گفت: رشد توسعه استان همدان 7 درصد است.
کد خبر: ۲۶۸۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶ 30 July 2016
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پایین بودن رشد توسعه در استان گفت: رشد توسعه استان همدان 7 درصد است.

به گزارش ایسنا، حسن لطفی در شورای اداری شهرستان رزن، به بررسی وضعیت استان همدان و شهرستان پرداخت و تصریح کرد: استان همدان دارای رشد توسعه ای بسیار پایینی در بین استان های همجوار است.

وی رشد توسعه استان همدان را ۷ درصد بیان کرد و افزود: این در حالیست که استانهای همجوار همچون کرمانشاه و قزوین دارای رشد توسعه ۱۶ و ۲۱ درصد هستند.

وی عنوان کرد: نامه های دریافتی از مردم و ادارات متاسفانه مبنی بر نارضایتی مردم از دستگاه های اجرایی است که این امر حاکی از آن است که عمده مشکلات مربوط به عملکرد مسئولان است.

وی با بیان اینکه از طریق مردم در حال رصد عملکرد مسئولان هستیم،  افزود: با استفاده از راهکارهای قانونی در برخورد با مدیرانی که در انجام مسئولیت های خود کوتاهی کنند اقدام خواهد شد.

لطفی در ادامه به بیان اقدامات صورت گرفته از جمله پیگیری مسائل مربوط به دانشکده مدیریت و حسابداری، بهبود وضعیت آب شرب شهرستان به ویژه روستاهایی که با بحران شدید کم آبی مواجه بودند از جمله سوزن، کهارد، عمان و هریان پرداخت.

نماینده مردم شهرستان رزن در مجلس از دریافت دستور ساخت درمانگاه و تخصیص ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیز درمانگاه درمان بستر قروه درجزین و دمق خبر داد و گفت: در حوزه راه هم ۲.۵ میلیارد برای کریدور شمالی و ۱۱ میلیارد برای کنار گذر شهرستان اختصاص داده شده است .

:لطفی به مساله بیمه کشاورزان هم اشاره ای کرد و گفت تمامی کارگران ساختمانی می توانند خود را بیمه کنند و با توجه به تدابیر اندیشیده شده هیچ محدودیتی در شهرستان در خصوص بیمه کارگران وجود ندارد.

فرماندار شهرستان رزن هم اظهار کرد: در شهرستان رزن اقدامات موثری در بحث ایجاد اشتغال و حفظ منابع آب در سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" صورت گرفته و با توجه به محدودیت امکانات دولتی با بهره گیری از همه ظرفیت ها در راستای تامین نیاز مردم قدم هایی برداشته شده است.

فتحعلی حسینی فلسفه برگزاری این جلسات را بحث نماز به ویژه نماز جمعه به عنوان میراث ماندگار حضرت امام(ره) بیان کرد و  یادآور شد: نماز جمعه برکات بسیاری برای کشور و دین داشته است به طوریکه خنثی سازی توطئه های دشمنان، طرح مباحث اخلاقی، اعتقادی و سیاسی از طریق خطبه ها بیان می شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان همدان نیز اظهار کرد: مسئولان باید خود را ملزم به خدمت رسانی به نماز جمعه و نمازگزاران بدانند چرا که هیچ نهاد و دستگاهی به اندازه نماز جمعه که دارای ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و عبادی است تاثیر گذار نبوده است.

حجت الاسلام سیدصادق حسینی نماز جمعه را حلقه وصل مردم و مسئولان عنوان کرد و گفت: مسئولان حتی المقدور نسبت به شرکت در نماز جمعه اهتمام ورزند چرا که حضورشان موجب دلگرمی و امید مردم خواهد بود.

وی با اشاره به روایاتی از پیامبر اکرم(ص ) و ائمه معصومین(ع ) در خصوص برگزاری نماز جمعه افزود: این روایات  نشان دهنده جایگاه بسیار بلند نماز جمعه و تأکید در اهمیت برگزاری این امر به عنوان یک  فریضه است.

حسینی نماز جمعه را از جمله دستاوردهای بزرگ انقلاب برشمرد که دارای ظرفیت های بسیار عظیم است سپس به بیان علت تاکید بر نماز جمعه پرداخت و گفت: نماز جمعه یک مانور سیاسی عظیمی است که هر هفته توسط مسلمانان با هدف ایجاد آمادگی مردم برای حضور در صحنه  برگزار می شود.

وی از دیگر کارکردهای نماز جمعه را پشتیبانی و بیعت مردم و ولایت عنوان کرد و ادامه داد: از دیگر عوامل تاکید بر  نماز جمعه تبیین بیانات حاکمیت و تبیین منویات امام است.

حسینی با اشاره به اینکه ائمه جمعه موشکافانه اخبار روز دنیا را تحلیل می کند، افزود: ائمه جمعه اخبار صحیح را در اختیار مردم قرار می دهند که این امر موجب آگاه سازی و بصیرت افزایی ملت نسبت به مسائل سیاسی دنیا می شود.

وی اضافه کرد: این در حالیست که کشورهای بیگانه با تمام قوا در پی تضعیف اعتقادات و باورهای دینی مردم هستند و باید از این فریضه بسیار خوبی که در اختیار داریم در راستای تقویت باورها و اتحاد جامعه بهره مند شویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار