آتش‌سوزی در محدوده سراب گیان معروف به بهشت غرب کشور قبل تبدیل به فاجعه‌ای جبران‌ناپذیر با تلاش مردم و مسئولان نهاوند مهار شد.
کد خبر: ۲۶۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳ 25 July 2016
آتش‌سوزی در محدوده سراب گیان معروف به بهشت غرب کشور قبل تبدیل به فاجعه‌ای جبران‌ناپذیر با تلاش مردم و مسئولان نهاوند مهار شد.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نهاوند با قدردانی از سرعت عمل مردم گیان در خاموش کردن آتش‌سوزی اظهار کرد: اگر حضور و مشارکت گسترده و به موقع مردم نبود، سراب گیان به این سرعت از شعله‌های آتش رهایی نمی‌یافت.

علی ده‌پهلوان افزود: این اتفاق حوالی ساعت ۲۴ شامگاه گذشته یکشنبه 3 مردادماه دچار حریق شد و پس از گذشت چند ساعت با تلاش‌های مردم، مسئولان، شهرداری گیان و شورای شهر این آتش فروکش کرد و خاموش شد.

وی تصریح کرد: ۱۵ هکتار از مراتع و ۶ تا ۷ هکتار هم از جنگل‌های محدوده سراب گیان به علت وجود علف‌های هرز در اطراف درختان، دچار حریق شدند.

ده‌پهلوان عنوان کرد: خوشبختانه به درختان جنگل آسیب زیادی وارد نشده و تنها برگ‌های آنها از طریق آتش علف‌های هرز به علت وزش باد به صورت جزئی سوخته‌ و تنه اصلی درختان سالم هستند و بیشتر علف‌های هرز سوخته‌اند.

وی علت آتش‌سوزی را توسط شخص و عمدی اعلام کرد و گفت: علت این آتش‌سوزی عمدی بوده و پاسگاه و مراجع قضائی هم در حال پیگیری هستند که در زمان‌های آینده گزارش کامل اطلاع‌رسانی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار