معاون خدمات شهری شهرداری همدان با تأکید بر تفکیک زباله در مبدأ، گفت: مردم می‌توانند در ازای تحویل زباله‌ها به غرفه‌های تعیین شده در سطح شهر، مواد بهداشتی دریافت کنند.
کد خبر: ۲۶۵۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 24 July 2016
معاون خدمات شهری شهرداری همدان با تأکید بر تفکیک زباله در مبدأ، گفت: مردم می‌توانند در ازای تحویل زباله‌ها به غرفه‌های تعیین شده در سطح شهر، مواد بهداشتی دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، "مجید درویشی"،با بیان اینکه متأسفانه تا کنون استقبال شهروندان همدانی از این طرح پایین بوده است،اظهار کرد: در حال حاضر 24 کانکس در سطح شهر برای جداسازی زباله‌های خشک و تر وجود دارد که مردم می‌توانند در ازای تحویل زباله‌ها به این غرفه‌ها مواد بهداشتی دریافت کنند اما مردم استقبال چندانی ازاین طرح نکرده‌اند.

وی یادآور شد:در بعضی ازاین غرفه‌ها دریافت زباله به 100 کیلو هم نرسیده است.

درویشی با اشاره به اینکه روزانه بین 300 تا 350 تن زباله دفع می‌شود،گفت: در حال حاضر 74 ماشین حمل زباله در سطح شهر وجود دارد که همگی در حالت استاندارد قرار دارند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان علت جاری شدن شیرابه‌های زباله بر روی سطح زمین را آب‌دار بودن زباله‌ها دانست و افزود: ظرفیت مخزن شیرابه‌ها 200لیتر است که باید هر 2 یا 3روز یک‌بار تخلیه شوند اما این وضعیت باعث شده تا تخلیه شیرابه‌ها به صورت روزانه انجام شود.

وی در خصوص تفکیک زباله‌ها عنوان کرد: اقدام جداسازی زباله‌های تر و خشک به بخش خصوصی واگذار شده است.

درویشی در زمینه تفکیک زباله در مبدأ، تصریح کرد: کاری در این زمینه انجام نشده است.

وی اشاره کرد: در هیچکدام از کلان شهر های کشور اقدامی برای جداسازی زباله‌ها در مبدأ انجام نشده است.

وی درخصوص اقدامات تشویقی برای اجرای این طرح افزود:با توجه به استقبال پایین مردم از بسته های بهداشتی که در غرفه های تفکیک زباله ارائه شده است، اقدامات تشویقی بایستی بعد از اجرای این طرح صورت بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار