مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: کلیه مناطق حاشیه‌نشین استان را شناسایی کرده‌ایم.
کد خبر: ۲۶۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ 21 July 2016
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: کلیه مناطق حاشیه‌نشین استان را شناسایی کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا،  مهرداد نادری‌فر در جلسه ستاد فرهنگی اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان، با بیان اینکه درخصوص مسائل حاشیه‌نشینی اقدامات مناسبی انجام شده است، اظهار کرد: ستادی به عنوان ستاد ساماندهی مناطق ویژه جمعیتی تشکیل شده که متشکل از چهار کمتیه فعال بوده و مسئولیت آن با امور اجتماعی استانداری است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید بسیاری بر حل و مشکلات آسیب‌های اجتماعی دارند، افزود: این موضوع آنقدر برای مقام معظم رهبری مهم است که دستور دادند هر 6 ماه یک جلسه در این رابطه برگزار شود.

نادری‌فر با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری طلاق، اعتیاد، فساد، نقاط بحرانی و حاشیه‌نشینی را به عنوان پنج اولویت آسیب‌های اجتماعی عنوان کرده‌اند، گفت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات پراکنده خوبی در حوزه کاهش طلاق از سوی بنیاد صیانت از خانواده و دادگستری انجام شده است، افزود: هدف از تشکیل جلسه تقسیم کار ملی بین دستگاه‌ها است.

وی در ادامه ضمن تفکیک وظایف هر دستگاه عنوان کرد: کاهش آسیب‌های حاشیه‌نشینی و بافت‌های فرسوده از وظایف راه و شهرسازی و زیرمجموعه‌های این دستگاه است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی باید در راستای هویت‌بخشی به املاک و اراضی مناطق حاشیه‌نشینی از طریق صدور سند مالکیت برای صاحبان آنان، برگزاری اردوهای راهیان‌نور، انجام فعالیت‌های فرهنگی و آگاه‌سازی، بازآفرینی، توانمندسازی و بهسازی 2700 محله طی دو برنامه پنج ساله برنامه ششم و هفتم توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور تلاش کند.

نادری‌فر دبیرخانه ستاد مبازره با موادمخدر را متولی این امر عنوان کرد و گفت: این دستگاه باید در راستای کاهش دسترسی به موادمخدر، جمع‌آوری معتادان متجاهر از چهره شهر، کاهش پنج درصدی نرخ بروز اعتیاد و کاهش پنج درصدی نرخ شیوع سوء مصرف موادمخدر در جمعیت 15 تا 65 سال کشور تا پایان امسال تمام تلاش خود را به‌کار گیرد.

وی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت فرهنگ و ارشاد را متولی کاهش طلاق برشمرد و افزود: شاخص‌های این حوزه قابل تغییر است و باید متناسب با شرایط و وضعیت هر منطقه برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر عهده‌دار کاهش فساد اخلاقی و اجتماعی خواهد بود، عنوان کرد: کاهش روابط خارج از چارچوب خانواده، ارتقاء وضعیت عفاف و ححاب در سطح جامعه از طریق روش‌های اقناعی و فرهنگی، افزایش سطح آگاهی عناصر خانواده در سطح کلی و کودکان(پسر و دختر) در معرض خطر از وظایف این نهاد در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی همجنین با اشاره به اینکه مدیریت فضای مجازی یکی از ضرورت‌های فرهنگی است، ادامه داد: مؤسسه خاتم‌الاوصیاء برنامه خوبی را در این زمینه ارائه داده است.

وی بابیان اینکه می‌توان در بحث ارتقاء سطح سواد مجازی، افزایش آگاهی خانواده‌ها از فضای مجازی و ... اقدامات مناسبی انجام داد، گفت: طرح مؤسسه خاتم‌الاوصیاء تمام شاخص‌ها را تحت پوشش قرار داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار