نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همدان باید به جایگاه کلانشهری خود برسد، گفت: همدان باید به قطب اصلی اقتصادی و فرهنگی منطقه تبدیل شود.
کد خبر: ۲۶۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ 18 July 2016
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همدان باید به جایگاه کلانشهری خود برسد، گفت: همدان باید به قطب اصلی اقتصادی و فرهنگی منطقه تبدیل شود.

به گزارش روابط عمومی فنی و حرفه ای همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی در نخستین همایش تجهیزات ساختمانی غرب کشور که در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان همدان برگزار شد، با اشاره به افزایش جمعیت همدان، اظهار داشت: جمعیت استان همدان همچنان رو به افزایش است و مصوبه کلانشهر شدن این شهر یک فرصت مناسب برای توسعه همه‌جانبه به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: باید از این ظرفیت و پتانسیل برای توسعه در زمینه‌های مختلف اعم از آموزشی، فرهنگی، اقتصادی استفاده کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همدان باید به قطب اصلی اقتصادی و فرهنگی منطقه تبدیل شود، گفت: با تلاش همه‌جانبه مردم و مسئولان این مسئله امکان‌پذیر خواهد بود.

وی بر لزوم پاسخگویی مسئولان به مردم گفت: همه مسئولان در هر رده‌ای اعم از نماینده مجلس، استاندار، امام جمعه باید در مقابل مردم پاسخگو باشیم اما از آحاد مختلف جامعه انتظار داریم مطالبه‌گر باشند و کارهای بزرگ برای توسعه استان بخواهند.

حاجی‌بابایی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: امروز مسئله اصلی و مهم کشور تحقق اقتصاد مقاومتی است و همه باید دست به دست هم داده و در راستای این مهم گام برداریم.

وی با اشاره به دورنمای شهر و استان همدان گفت: از ۲۰ سال گذشته برای رشد و توسعه همدان دورنمایی را طراحی کردیم که برای هر کدام از برنامه‌ها زمان زیادی صرف شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اولین طرح موردنظر نامگذاری همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران بود که با پیگیرهای یک ساله آن را به تصویب رساندیم.

وی با اشاره به اینکه اگر قوی‌ترین پتروشیمی در همدان راه‌اندازی شود تنها برای ۳۰۰ نفر اشتغالزایی دارد، گفت: باید به سمتی برویم که اشتغال را از صنایع کوچک، خدمات و مسائل گوناگون به دست بیاوریم.

همدان کلانشهری است که هر روز مهاجر می پذیرد

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه شهر همدان کلانشهری است که هر روز مهاجر پذیرفته و چند سال دیگر جمعیت این شهر از میلیون عبور می‌کند، عنوان کرد: برای قطب شدن، قدرت نیاز است و هیچ قدرتی بالاتر از جمعیت نیست.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ساخت شهر «حورا» گفت: اگر این شهر خارج از همدان ساخته شود تمام بدبختی‌های آن برای همدان خواهد بود و بهره‌ای ندارد ولی اگر در داخل شهر همدان باشد بهره بالایی نصیب می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۰ تا ۴۰ هزار کارگاه در استان همدان وجود دارد که اگر بتوان آنها را یک رتبه ارتقا داده و خدمات‌رسانی را افزایش دهیم ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.

وی گفت: تبدیل همدان به مرکز پزشکی غرب کشور، احداث دانشکده داروسازی و ساخت بیمارستان‌های مختلف برای توسعه همدان مد نظر بوده تا هزاران نفر از مردم مناطق همجوار به همدان مراجعه کنند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه باید فشارهایی وارد شود تا همدان به جایگاه کلانشهری خود برسد، گفت: این امر به همراه استاندار و مسؤولان پیگیری می‌شود تا بتوان اقدامات و طرح‌ها را اجرایی کرد

وی عنوان کرد: باید به سمتی برویم که همدان به یکی از قطب‌های اصلی کشور در همه زمینه‌ها تبدیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار