نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید با فشار مالیاتی حلقوم صنعتگران و تولیدکنندگان را فشار داد.
کد خبر: ۲۶۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱ 16 July 2016
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید با فشار مالیاتی حلقوم صنعتگران و تولیدکنندگان را فشار داد.

به گزارش مهر، حمیدرضا حاجی بابایی پیش از ظهر شنبه در اجلاس ماهانه اتاق اصناف همدان با بیان اینکه اصناف ستون اعتماد اجتماعی هستند و بازار را جایگاه انسان‌های متدین می‌دانیم، گفت: افرادی که به عنوان مسئولان اصناف انتخاب می شوند مسئولیت سنگینی در پیوند مردم و ارزش‌ها، مردم و دیانت و مردم و افتخارات شهر دارند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست‌های کلی و چشم‌انداز توسعه برش استانی خورده و نقشه راه آماده است، گفت: افراد صاحب تجربه در استان از جمله استانداران پیشین همدان برای تصمیم گیری ها دعوت به همکاری شده اند تا با همفکری، هماهنگی و گفتمان مشترک به توسعه استان همدان سرعت دهیم.

وی با بیان اینکه اقدام در راستای پیشرفت استان همدان اولویت است و در این راستا با همفکری سایر مسئولان برنامه ارائه می شود، گفت: متاسفانه گاهی با هم تعارف داریم و اگر جایی کم‌کاری صورت می گیرد انتقاد نمی‌کنیم.

باید کوتاهی ها را نیز گوشزد کرد

حاجی بابایی با بیان اینکه باید قدردان زحمات صورت گرفته بود و در مقابل، کوتاهی ها را نیز گوشزد کرد، گفت: نباید تنها به بیان خوبی ها پرداخت بلکه باید اشکالات نیز عنوان شود.

وی با بیان اینکه بدترین بلای جانسوز جامعه این است که راحت حاضر به بیان اشکالات با زبان خوش و محترمانه نیستیم، گفت: نباید کارها را زیر سئوال برد و باید منصفانه به قضاوت در مورد کارها پرداخت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در توسعه استان و کارهایی که انجام می شود همه باید پاسخگو باشیم، گفت: باید با توان بیشتری کار کرد چراکه مسئولیت به ویژه در امور اجرایی سنگین و حساس است.

وی با بیان اینکه اگر به دلیل کوتاهی جرمی در جامعه رخ دهد ما نیز در آن جرم شریک هستیم، افزود: کسی که در جمهوری اسلامی مسئولیت قبول می کند باید در اختیار مردم قرار گیرد.

حاجی بابایی با بیان اینکه برای توسعه استان تعریفی وجود دارد و باید بر اساس مؤلفه‌ها پیش رفت به توسعه شبکه ارتباطی استان همدان با سایر نقاط کشور اشاره کرد و گفت: اقداماتی چون احداث اتوبان، ساخت راه‌آهن، آزادراه و تکمیل فرودگاه همدان انجام شده تا با تمام کشور ارتباط داشته باشیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت دانشگاه بوعلی از لحاظ رشد دانشگاهی افزایش پیدا کرده و دانشگاه علوم پزشکی نیز با راه اندازی دانشکده داروسازی و دندانپزشکی در کشور به تیپ یک تبدیل شده است، افزود: درحال حاضر ۳ هزار دانشجو در رشته‌های توسعه فعالیت دارند.

وی گفت: تبدیل همدان به مرکز پزشکی غرب کشور، احداث دانشکده داروسازی و ساخت بیمارستانهای مختلف برای توسعه همدان مدنظر بوده تا هزاران نفر از مردم مناطق همجوار به همدان مراجعه کنند.

باید پیگیر جذب بودجه بود


حاجی بابایی با بیان اینکه در کشور نه پول کم داریم و نه امید کم است، گفت: باید پیگیر جذب بودجه بود که البته این اقدامات نیازمند تلاش شبانه روزی است.

وی با بیان اینکه همه باید باهم کارها را انجام دهیم به وجود ۳۰ هزار کارگاه تولیدی در استان همدان اشاره کرد و با بیان اینکه باید از این ظرفیت استفاده کرد، گفت: باید به سمت ایجاد کارهای جدید و فناورانه پیش رفت و بازاریابی را گسترش داد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضع اشتغال خوب نیست و رهبر انقلاب اعلام می کند که بنده شرمنده هستم از بیکاری جوانان، گفت: رهبر معظم انقلاب از این طریق به تمام مسئولان از مجلس و دولت و دیگران نهیبی می‌زنند که در استانها نیز باید این نقش وجود داشته باشد.

وی گفت: ۳۰ تا ۴۰ هزار کارگاه در استان همدان وجود داردکه اگر بتوان آنها را یک رتبه ارتقا داده و خدمات رسانی را افزایش دهیم ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه باید مرکز تبادل خدمات باشیم و نه اینکه از ما عبور کنند و در جای دورتر به خدمات‌رسانی بپردازند، گفت به همین دلیل است که هر روز موضوع پایتخت تاریخ و تمدن ایران و کلانشهر را پیش می‌کشم.

حاجی بابایی با تاکید بر تلاش برای تحقق کلانشهر شدن همدان عنوان کرد: وضعیت حاشیه‌نشینان شهر همدان مطلوب نیست و باید برای رفع مشکلات این قشر تلاش کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نقدینگی در کشور در حال حاضر بیش از هزار میلیارد تومان است که در سال ۹۲ حدود ۴۶۰ هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: تفاوت درآمدها در این سالها با کاهش فروش نفت از محل مالیات جبران شده است.

حاج بابایی با بیان اینکه مالیات را دولت به مجلس می‌دهد البته مجلس می‌تواند آن را رد یا تایید کند، گفت: نباید با فشار مالیاتی حلقوم صنعتگران و تولیدکنندگان را فشار داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار