فرمانده انتظامی استان همدان گفت: مجموعه انتظامی این استان در مولفه ارتقای امنیت اجتماعی موفق به کسب جایگاه دوم کشور در سال گذشته شد.
کد خبر: ۲۶۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲ 21 April 2015

فرمانده انتظامی استان همدان از برگزاری بخش آموزش همگانی برای خانواده معتادان با عنوان 'نشست همدلی' از اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

به گزارش ایرنا ؛ سردار سرتیپ دوم حاجی محمد مهدیان نسب در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان بیان کرد: 18 اولویت برای انتظامی همدان پیش بینی شده بود که بحث ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با سوداگران در زمره آنها قرار دارد.

وی اضافه کرد: انتظامی همدان به واسطه تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در بخش دستگیری قاچاقچیان و برخورد با خرده فروشان و معتادان متجاهر و کشف سرقت، موفق به کسب این رتبه شد.

فرمانده انتظامی همدان بیان کرد: 50 نقطه آلوده به مواد مخدر سال گذشته در این استان شناسایی شد که 21 مورد از این تعداد در شهرستان همدان و مابقی در سایر شهرستان ها قرار دارد.

مهدیان نسب افزود: به همین منظور چندین طرح موضوعی و تخصصی برای برخورد با سوداگران مرگ انجام شد و امسال نیز با استمرار اجرای این طرح ها در فروردین ماه موفق به کشف 173 کیلوگرم مواد مخدر شدیم.

وی از افزایش 93 درصدی کشفیات مواد مخدر در سالجاری خبر داد و اضافه کرد: یک هزارو شش نفر در یک ماه گذشته دستگیر و به مراکز ماده 15 و 16 این استان معرفی شدند.

وی گفت: به منظور آشنا ساختن خانواده ها با آسیب های ناشی از گرایش به مصرف مواد افیونی، انتظامی همدان در بخش آموزش همگانی برای خانواده معتادان دوره های آموزشی با عنوان 'نشست همدلی' را از اردیبهشت ماه امسال برگزار می کند.

وی بیان کرد: شماری از خانواده ها در نامه نگاری به استانداری و گفت و گو با امام جمعه نسبت به وضعیت برخی اماکن گلایه کرده بودند که با همکاری شهرداری 10 مکان مخروبه محل تجمع معتادان ولگرد ساماندهی شد.

*رتبه ستاد مبارزه با مواد مخدر همدان 14 پله ارتقا یافت

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان نیز گفت: با توجه به تعامل و همفکری اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر رتبه این استان از 22 به رتبه هشتم کشور در سال گذشته ارتقا یافت.

عبدالحسین مرادی بیان کرد: با توجه به اینکه سال 92 هیچگونه مزایده ای در این استان صورت نگرفته بود ولی سال 93 دو مرحله وسایل قاچاقچیان به مزایده گذاشته شد که ماحصل آن کسب 10 میلیارد ریال درامد از این محل بود.

وی استانی شدن توزیع اعتبارات را بسیار مطلوب دانست و خاطر نشان کرد: پیشتر اعتبار پیش بینی شده برای مبارزه با مواد مخدر دستگاه ها به وزارتخانه مربوطه تحویل می شد ولی هم اینک به حساب ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ها حواله می شود.

مرادی از جمع آوری معتادان کارتن خواب و متجاهر در همدان خبرداد و افزود: 537 نفر از معتادان متجاهر ، کارتن خواب در همدان جمع آوری و به مراکز بهزیستی و کمپ ها انتقال داده شدند.

حدود 200 کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سالجاری تاکنون در استان همدان کشف شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار