معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهرداری همدان از راه‌اندازی خانه سلامت در فرهنگسراهای همدان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۸۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳ 12 July 2016
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهرداری همدان از راه‌اندازی خانه سلامت در فرهنگسراهای همدان خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد قدیمی در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان، با اعلام این خبر، اظهار کرد: موضوع سلامت و آسیب‌های اجتماعی یکی از موضوعات مورد بررسی در معاونت فرهنگی اجتماعی مدیریت شهری است، بر همین اساس در فرآیند راه‌اندازی خانه سلامت در فرهنگسراها، به هر فرد پرونده و شناسنامه سلامت تعلق خواهد گرفت و مشاوره‌های رایگان سلامت روان در این مرکز انجام می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: امکانات و فضای مناسبی در برپایی نماز جماعت در پارک‌های شهر شکل گرفته به طوریکه در حال حاضر در  22 پارک شهر نماز جماعت برگزار می‌شود.

قدیمی افزود: دولت محوری در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی باعث تغییر نگاه‌ها از مردمی بودن موضوعات به دولتی بودن آن شده است در حالیکه برنامه‌هایی مثل برپایی نماز جماعت و یا مناسبت‌ها و اعیاد رویکرد مردمی دارند و باید توسط خود مردم اجرایی شوند.

وی با اعلام آمادگی شهرداری همدان در ایجاد زمینه‌های لازم برای برگزاری نماز جماعت در پارک‌ها تبیین کرد: اگرچه شهرداری زمینه لازم را برای این‌کار ایجاد کرده است اما باید کم کم به سمتی پیش رویم که شهرداری در چنین اموری دخالت اجرایی نداشته باشد و مردم محور کار قرار گیرند.

معاون شهردار همدان در ادامه با تأکید بر حذف مسئولیت اجرایی معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری شهرداری تشریح کرد: معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری باید روند سیاست‌گذاری و نظارت را در امور به دست گیرد چرا که عملا کار در این حوزه به مدیران فرهنگی اجتماعی مناطق محول شده است.

تدوین اطلس فرهنگی در معاونت فرهنگی شهرداری همدان

قدیمی با اشاره به تدوین اطلس فرهنگی شهر همدان بیان کرد: جلسات مرتبط با تدوین اطلس فرهنگی با تأکید شورای اسلامی شهر همدان پیگیری شده و برای تدوین به فرجام خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: جلسات شورای راهبردی شورای اجتماعی محلات نیز پیوسته در حال پیگیری است و برای غنی کردن این شورا و فعالیت‌های آن اقدامات مطلوبی به ویژه در بخش هماهنگی صورت گرفته است.

معاون شهردار همدان با اشاره به راه‌اندازی کمیته سمن‌ها یادآور شد: بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌های یکی از راهبردهای معاونت فرهنگی شهرداری است که در این راستا کمیته سمن‌ها شکل گرفته و ظرفیت چارت هم راه‌اندازی شده است که مورد استقبال مطلوبی قرار گرفت.

شهردار همدان نیز با اشاره به برگزاری نماز جماعت در 22 پارک سطح شهر توسط معاونت فرهنگی شهرداری، اظهار کرد: موضوع نماز به‌قدری حائز اهمیت است که باید جلساتی خاص این موضوع تشکیل و پیگیری شود تا در تمام فصول سال برپایی نماز جماعت پر رونق باشد و حتی می‌توان در این موضوع مذاکراتی هم با آموزش و پرورش در جهت همراهی و هماهنگی بیشتر در راستای استفاده از ظرفیت‌ها بر قرار کرد.

سیدمصطفی رسولی افزود: در مباحث سخت‌افزاری شهرداری پای کار است و کمبودی ندارد اما موضوع مهم، مباحث محتوایی و نر‌م‌افزاری بوده که پایه و اساس کار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار