مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از خلع ید سرمایه‌گذاران مناطق گردشگری حیدره و گاماسیاب خبر داد.
کد خبر: ۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰ 03 February 2015

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از خلع ید سرمایه‌گذاران مناطق گردشگری حیدره و گاماسیاب خبر داد.

به گزارش فارس  ریحان سروش‌مقدم  در همدان از خلع ید سرمایه‌گذاران دو منطقه گردشگری حیدره و گاماسیاب خبر داد و اظهار کرد: این مناطق در جلسه هیئت وزیران در تیرماه سال 85 در همدان به استناد ماده 8 قانون میراث فرهنگی به عنوان منطقه نمونه گردشگری تصویب شد.

وی بیان داشت: واگذاری حیدره شهر آفتاب از سال 85 انجام شده و کلیات طرح باغ شهر آفتاب تصویب شد اما تاکنون شرکت باغ شهر آفتاب اقدامی را در این منطقه انجام نداده است.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان حیدره را یکی از نقاط مهم برای توسعه گردشگری دانست و گفت: طی هماهنگی با استاندار، معاونت عمرانی و رئیس میراث فرهنگی بر آن شدیم خلع ید سرمایه‌گذاران این دو منطقه را اعلام کنیم و پرونده برای تعیین تکلیف به سازمان میراث فرهنگی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در منطقه نمونه گردشگری گاماسیاب یکی از بهترین نقاط برای جذب گردشگری است، افزود: با توجه به گردشگرپذیر بودن گاماسیاب، استاندار همدان 300 میلیون تومان اعتبار برای ساماندهی این منطقه در نظر گرفته‌ است.

سروش‌مقدم در ادامه سخنانش به بررسی طرح تفصیلی 8.5 هکتاری اراضی پارک ملل اشاره کرد و گفت: قانون واگذاری اراضی در ید راه و شهرسازی، منابع طبیعی و شهرداری است که باید اراضی بر اساس قوانین این ادارات واگذار شود.

وی با بیان اینکه نحوه واگذاری اراضی با کاربری گردشگری در قانون قید شده است، تصریح کرد: طرح مصوب باید متناسب با قانون باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان بیان داشت: فاز نخست طرح 2.5 هکتاری این پروژه تکمیل و مورد تصویب قرار می‌گیرد اما طرح 6 هکتاری این پروژه ناقص است که باید مجدد مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده پروژه عصر طلایی هگمتانه نیز با بیان اینکه این مجموعه بزرگترین مجموعه فرهنگی، تفریحی و توریستی در همدان است، افزود: این مجموعه برای 2 هزار نفر اشتغالزایی مستقیم دارد که این امر در شکوفا شدن اشتغال بسیار اثرگذار است.

محمود شرفخانی با اشاره به اینکه در این پروژه 100 سوئیت اقامتی طراحی شده است، افزود: این سوئیت‌ها در 22 بهمن ماه سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی در پاسخ به راه و شهرسازی مبنی بر اینکه این طرح باید جانمایی شده و مصوب شود، افزود: با توجه به اینکه اراضی هنوز واگذار نشده، نمی‌توان جانمایی را داشت که در ابتدا باید جانمایی انجام شود.

لازم به ذکر است پروژه تفریحی و توریستی پارک ملل همدان در جلسه بعدی کارگروه گردشگری مجدد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار