شکل‌گیری شورای اجتماعی محلات در همدان حرکتی ارزشمند است اما نباید شورای فرهنگی محلات و شورای اجتماعی محلات جدا از هم دیده شوند.
کد خبر: ۲۵۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ 04 July 2016
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: شکل‌گیری شورای اجتماعی محلات در همدان حرکتی ارزشمند است اما نباید شورای فرهنگی محلات و شورای اجتماعی محلات جدا از هم دیده شوند.

به گزارش مهر، محمدابراهیم الهی‌تبار در کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان همدان بر شناسایی نیازهای فرهنگی و اجتماعی مناطق حاشیه شهرتاکید کرد و گفت: تقویت زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی مناطق حاشیه‌نشین برای توانمندسازی این آنها در دست پیگیری است.

الهی تبار از وجود مناطق حاشیه‌نشین در ۸ شهرستان استان همدان خبر داد و گفت: نقش دستگاه ها در توسعه فرهنگی و اجتماعی مناطق حاشیه‌نشین باید مشخص شود.

وی شکل‌گیری شورای اجتماعی محلات را حرکتی نو دانست و با بیان اینکه نباید شورای فرهنگی محلات و شورای اجتماعی محلات جدا از هم دیده شوند، گفت: شهرداری همدان هدف خوبی را در تشکیل شورای اجتماعی محلات دنبال می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه باید مهندسی کار صورت گیرد و سمت و سوی آن نیز مشخص شود، گفت: مصوبه توانمندسازی حاشیه نشینی ها در شهرستان های ملایر و همدان تهیه شده و برنامه ها در ۳ شهرستان دیگر در دست مطالعه است.

وی به تدوین منشور فرهنگی استان اشاره و با بیان اینکه در این منشور به ضرورت‌ها اشاره شده که یکی از آنها نقش رسانه‌هاست، عنوان کرد: هر دستگاهی باید کارهای محتوایی متناسب با نیاز مخاطبان خود انجام دهد.

الهی تبار با بیان اینکه باید از توان فکری افراد نخبه برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی و تولید محتوا استفاده کرد، گفت: توان سازمان‌های مردم‌نهاد نیز باید برای حل مسائل اجتماعی و فرهنگی به کار گرفته شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان به مقوله طلاق در استان همدان اشاره و با بیان اینکه مطالعاتی در این زمینه توسط معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری انجام شده است، گفت: در پیشگیری از بدعت‌ها و خرافات نیز اقداماتی صورت گرفته است.

وی به کاهش ۲۰ درصدی جرائم در استان همدان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: قرارگاه سرقت به منظور کاهش جرم در استان همدان فعال شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار