معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از شناسایی 20 حلقه چاه غیرمجاز در حریم تالاب آق‌گل خبر داد.
کد خبر: ۲۵۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ 03 July 2016
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از شناسایی 20 حلقه چاه غیرمجاز در حریم تالاب آق‌گل خبر داد.

به گزارش ایسنا، منصور ستوده  در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای پیگیری مسائل مربوط به تالاب آق‌گل اظهار کرد: چاه‌های غیرمجاز شناسایی شده به مراجع قضایی معرفی شده تا مسلوب‌المنفعه شوند بنابراین به محض دریافت احکام مسدود می‌شوند و بر روی چاه‌های مجاز از طریق طرح فهام کنتورهای هوشمند نصب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در استان‌های مرکزی و همدان برخی رودخانه‌ها فصلی هستند، افزود: اکثر تالاب‌های همدان فصلی هستند اما به علت اقدامات انجام شده در گذشته و مجوزهای صادره برای حفر چاه در حواشی تالاب آق‌گل برای بخش کشاورزی و توسعه اراضی کشاورزی و برداشت بیش از حد از سفره آب زیرزمینی این تالاب رو به نابودی است.

به گفته ستوده، مساحت اولیه تالاب آق‌گل 1300 هکتار بوده که به علت تجاوز کشاورزان به حریم تالاب، این میزان به 850 هکتار رسیده البته ١٢ کیلومتر خاکریزی توسط شرکت آب منطقه‌ای برای آق‌گل انجام شده است.

وی با بیان اینکه حق‌آبه تالاب آق‌گل باید از رودخانه خنداب واقع در استان مرکزی و قره‌چای واقع در استان همدان تامین شود، عنوان کرد: بحث خشکسالی از مهمترین عواملی است که باعث شده حق‌آبه تالاب تخصیص نباید در واقع 2 میلیون مترمکعب از این رودخانه باید رهاسازی شود به طوریکه نیم میلیون مربوط به همدان و مابقی مربوط به مرکزی است.

وی با بیان اینکه بخش عمده تخصیص حق‌آبه به استان مرکزی مربوط است، تصریح کرد: برای حل مشکل موجود کارگروه مشترکی با حضور مسئولان ذیربط دو استان برگزار خواهد.

برچسب ها: تالاب آق گل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار