استاندار همدان گفت: کارخانه‌های آرد استان همدان باید براساس استانداردهای روز نسبت به سبوس‌گیری گندم اقدام کنند.
کد خبر: ۲۵۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰ 25 June 2016
 استاندار همدان گفت: کارخانه‌های آرد استان همدان باید براساس استانداردهای روز نسبت به سبوس‌گیری گندم اقدام کنند.

به گزارش مهر، محمدناصر نیکبخت ظهر شنبه در جلسه هم‌اندیشی و تبادل نظر با کارخانجات آرد همدان با بیان اینکه نحوه سبوس‌گیری آرد در استان همدان رو به بهبود است، گفت: موضوع غنی‌سازی گندم باید موردتوجه سازمان‌های مربوطه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: کارخانه‌های آرد استان همدان باید براساس استانداردهای روز نسبت به سبوس‌گیری گندم اقدام کنند تا آردی با کیفیت مناسب در اختیار نانوایی‌ها قرار گیرد.

استاندار همدان با بیان اینکه کارخانه‌های آرد همدان باید انگیزه‌های لازم را برای رقابت داشته باشند و باید زمینه این رقابت نیز فراهم شود، گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز باید نظارت بر کار نانوایی‌ها داشته باشد.

استاندار همدان با انتقاد از اجرا نشدن درجه‌بندی کارخانجات آرد همدان عنوان کرد: این کار باعث ایجاد انگیزه می شود هرچند این اقدام معایب و امتیازاتی برای استان همدان دارد اما باید موضوع به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

۷ کارخانه تولید آرد در همدان فعالیت می‌کنند

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷ کارخانه تولید آرد در همدان فعالیت می‌کنند، بیان کرد: دو کارخانه تعطیل شده نیز به سرمایه‌گذاران جدید واگذار و با ماشین‌آلات نوین به روز شده و آماده ورود به چرخه تولید هستند.

نیکبخت با تأکید بر پیگیری امور شرکت حمل و نقل آرد در استان همدان ابراز امیدواری کرد: هر چه سریع‌تر این کار صورت گیرد و بعد از ماه رمضان نیز این شرکت ساماندهی شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز با اشاره به سهمیه‌بندی کارخانجات آرد گفت: باید سقفی برای سهمیه‌بندی مشخص شود.

حمیدرضا متین با بیان اینکه کارخانه‌ها از لحاظ کیفیت در سطح متفاوتی قرار دارند، گفت: بالاترین کیفیت به کارخانه مریانج کار و پایین‌ترین کیفیت به کارخانه آرد نوین تویسرکان تعلق دارد.

متین بااشاره به اینکه برای سهمیه‌بندی کارخانجات آرد، تمام کارخانجات به جز یک کارخانه موافق هستند، گفت: به دنبال ایجاد رقابت سالم در بین کارخانجات هستیم.

وی یادآور شد: دو کارخانه همدان و ملایر به چرخه فروش وارد می‌شوند و سقفی برای آنها مشخص خواهد شد.
برچسب ها: کارخانه آرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار