همدان برای بیشتر کردن شمار تعداد المپیکی‌های خود برگزاری المپیاد ورزشی استان همدان را در دستور کار دارد.
کد خبر: ۲۵۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 25 June 2016
معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: همدان برای بیشتر کردن شمار تعداد المپیکی‌های خود برگزاری المپیاد ورزشی استان همدان را در دستور کار دارد.

به گزارش مهر، علی ضمیری کامل، با اشاره به برگزاری المپیاد ورزشی در همدان اظهار داشت: شناسایی استعدادهای ورزشی استان برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ و المپیک جهانی ۲۰۲۰ است تا این استعدادها را به نحو مطلوب مورد هدایت و حمایت قرار دهیم.

وی افزود: شناسایی مستعدان رشته‌های ورزشی، ظرفیت‌های ورزش قهرمانی، شناسایی نخبگان ورزشی برای حضور در سطح بالاتر، توسعه و ارتقای مهارت‌های فنی ورزشکاران، ایجاد رویه منظمی از برگزاری مسابقات برای هیئت‌های ورزشی، ترویج اصول ورزش جوانمردی، آموزه‌های پهلوانی و منش اخلاقی ورزش در بین شرکت‌کنندگان ازجمله اهداف برگزاری المپیاد ورزشی در استان همدان است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به حمایت از قهرمانان و المپیکی‌های استان همدان گفت: حمایت از ورزشکارانی که شانس مدال‌آوری و کسب موفقیت در این مسابقات مهم ورزشی را دارند ازجمله اهداف و سیاست اصلی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان و هیئت‌های ورزشی استان است.

ضمیری عنوان کرد: بر این اساس پرداخت کمک‌هزینه مصوب شورای هماهنگی بازی‌های المپیک و پارالمپیک به ورزشکارانی که مستعد کسب سهمیه بازی‌های ریو هستند از دی‌ماه سال ۹۴ در دستور کار قرارگرفت و ماهیانه مبلغی در حد توان به‌حساب آن‌ها واریز می‌کنیم.

وی با اشاره به سهمیه‌های کسب‌شده استان همدان در المپیک ۲۰۱۶ ریو بیان کرد: مه‌لقا جام بزرگ در رشته تیراندازی، آرمین تشکری در والیبال و حمیدرضا زورآوند در پیاده‌روی سه ورزشکار اعزامی از همدان به المپیک ریو برزیل هستند و سکینه خدابنده لو مربی تیم ملی تیراندازی و سید عادل برقعی داور بین‌المللی تنیس هر دو از همدان جزو سهمیه کاروان ورزش کشورمان به بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو هستند.

ضمیری یادآور شد: در پارالمپیک نیز حمید اسلامی در رشته دوومیدانی و زهرا نجاتی عارف در رشته والیبال نشسته بانوان، دو سهمیه استان همدان هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار