امام‌جمعه نهاوند بابیان اینکه اجرای عدالت از وظایف ذاتی قوه قضاییه است، گفت: باید با مفسدان اقتصادی و متخلفان برخورد شود تا دیگران چشم طمع از بیت‌المال بردارند.
کد خبر: ۲۵۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶ 25 June 2016
 امام‌جمعه نهاوند بابیان اینکه اجرای عدالت از وظایف ذاتی قوه قضاییه است، گفت: باید با مفسدان اقتصادی و متخلفان برخورد شود تا دیگران چشم طمع از بیت‌المال بردارند.

به گزارش  مهر، حجت‌الاسلام المسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه های سومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان ضمن تسلیت شهادت حضرت علی(ع)، گفت: حضرت علی (ع) از روز ۱۹ تا ۲۱ رمضان که به شهادت می‌رسند سه وصیت‌ داشته اند که در این سه وصیت به آنچه توجه و تأکید ویژه‌ای شده تقوای الهی است.

وی با اشاره به خطبه ۱۶ نهج‌البلاغه گفت: علی (ع) تقوا را به مرکبی رام تشبیه کرده که می‌توان بر آن سوار شد و به هر جا که سعادت آدمی است رفت و بی‌تقوایی را مرکبی افسارگسیخته و چموش خوانده که اگر اختیار خود را دست آن بدهی انسان به هرکجا که خودش بخواهد می برد که مسلماً برای آدمی جز خسران و ضرر چیزی در پی نخواهد داشت.

وی بابیان اینکه خوشا به حال آنان که اختیارشان به دست تقوا است و علایق و دل‌بستگی‌های خود را مطابق با خواست و میل خداوند همگام می‌کنند، گفت: از مهم‌ترین برکات تقوا عاقبت‌به‌خیری و سعادت دنیوی و آخرت است.

وی در ادامه گفت: روزه‌دار واقعی کسی است که تمامی اعضا و جوارح آن روزه‌دار باشد و نه اینکه تنها گرسنگی بکشد و هیچ تفاوتی با قبل از رمضان نداشته باشد.

وی با اشاره به روایتی گفت: اگر کسی در روزهای گرم و طولانی تابستان روزه بگیرد و در انتها مؤمن روزه‌دار تشنه‌ای را سیرآب کند و افطار دهد خداوند از رحیق مختوم خود به وی عطا می‌کند.

امام‌جمعه نهاوند بابیان اینکه شب‌های پیش رو از طرفی به قران و از طرفی به ائمه (ع) و حضرت علی تعلق دارد، گفت: این دو یعنی کتاب خداوند و ائمه دو ثقل به‌جامانده از اهل‌بیت است و اگر کسی به این دو تمسک بجوید هرگز گمراه نخواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مغیثی با اشاره به اعمال شب‌های قدر گفت: انجام اعمال سفارش شده در شب‌های قدر برای ما به‌صورت سمبلیک است و می‌خواهیم به خدا و دیگران بگوییم که به قران و اهل‌بیت تمسک داریم کما اینکه انجام این اعمال بدون عمل واقعی به آن ارزشی ندارد.

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) گفت: ایشان دربیانی می‌فرمایند آنان که قرآن را می‌بوسند و علیه آن عمل می‌کنند در حقیقت آن را به تمسخر گرفته‌اند و در این میان قران به سر گرفتن به معنای تسلیم خدا بودن و قسم دادن خدا به ۱۲ امام نشانه تمسک و رهرو راه آنان بودن است.

وی در پایان خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه نهاوند گفت: دو علامت شب‌های قدر که در روایات به آن‌ها اشاره‌شده رسیدن بوی خوش به مشام، گرم شدن آن شب در زمستان و سرد شدن در تابستان است که متوجه شدن آن مستلزم پرهیزکاری و تقوای الهی است.

امام‌جمعه نهاوند در بخش ابتدایی خطبه دوم نماز جمعه نهاوند با بیان اینکه زندگی آدمی فراز و نشیب‌های زیادی دارد، گفت: اگر توانستیم در تمامی حوادث ثابت‌قدم بمانیم قطعاً عاقبت‌به‌خیر خواهیم شد.

وی در ادامه گفت: متأسفانه امروز برخی به دنبال بدعت‌گذاری‌هایی هستند که موجب لطمه به دین می شود و به‌جای تقوای الهی و انجام فرایض واجب دیگران را برای رسیدن به آرامش به گوش دادن آهنگ توصیه می‌کنند.

وی با اشاره به رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، گفت: امام روز جهانی قدس را روز مبارزه با کفر و ظالمین دانسته است و باید به این موضوع توجه وافر داشت.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در هفته‌های اخیر و رهنمودهای ایشان، گفت: گناه نابخشودنی جمهوری اسلامی از منظر آمریکا و اسرائیل دفاع از مظلومان فلسطین و غیره است و باید همه مسلمین با حضور خود در راهپیمایی روز قدس بر این مهم تأکید ویژه‌تر نسبت به قبل داشته باشند.

وی ادامه داد: سازمان ملل و حقوق بشر ابزار زورگویی و جنایت آمریکا است و هر جا که به نفعشان باشد به آن عمل می‌کنند و هر جا به ضررشان باشد توجهی ندارند و عکس گفته خود عمل می‌کنند.

وی با اشاره به تجهیز صدام در زمان دفاع مقدس، گفت: اوباما برای مردن دو هم‌جنس‌باز اشک تمساح می‌ریزد و می‌گویند ما با شماییم ولی برای کشتن مسلمان در جای‌جای این کره خاکی هیچ‌گونه حرفی ندارند که نشان از پایبندی آمریکا به اصول دروغین خودشان است.

امام‌جمعه نهاوند با اشاره به پیروزی‌های جبهه‌های مقاومت گفت: به حمدالله با توجه به بسیج مردمی عراق و سوریه و همبستگی آن‌ها امروز شاهد پیروزی‌های هرچه بیشتر هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین در ادامه گفت: اولویت اول در نظام اسلامی اجرای عدالت و جلوگیری از طمع و دست‌اندازی به بیت‌المال است اما متأسفانه برخی مسائل همچون حقوق میلیاردی برخی آقایان مردم را نسبت به‌نظام و دولت ناامید می‌کند.

وی با توصیه و تذکر به نیروهای نظامی و انتظامی، مسئولین قوه قضاییه و قوه مجریه گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف دشمن نشان دادن  و اثبات ناکارآمدی نظام است تا به مردم بگوید دولت و نظام توان رسیدگی به این مسائل را ندارد لذا همه شما باید در راستای وظایف خود به‌خوبی عمل کنید و همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمود نگذارید مجازات چنین افرادی به‌مرورزمان فراموش شود.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات آب به آسیاب دشمن ریختن است، گفت: چنین افرادی باید برای عبرت گیری دیگران اعدام شوند نه اینکه با مشمول زمان شدن باعث فراموشی آن از خاطر مردم شویم چراکه موجب طمع برخی دیگر می‌شود و می‌گویند حال که اقدامی برای این‌ها صورت نگرفت ما نیز دست‌اندازی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌ مغیثی در ادامه با تشکر از مودیان زکات، کمیته امداد و بهزیستی شهرستان گفت: رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان برداشت محصول امسال را با توجه به بارش‌ها با ۳۰ درصد افزایش عنوان کرده و باید توجه داشته باشیم که سهم محرومین نیز فراموش نشود.

وی با اشاره به تشکیل سالانه ۱۵ میلیون پرونده قضایی در کشور گفت: انصافاً تعداد پرونده‌های قضایی در کشور زیاد است و جای تأسف دارد.

وی ادامه داد: این ۱۵ میلیون پرونده اگر متوسط ۴ نفر را دربر گیرد تقریباً تمامی جمعیت ایران به‌صورت مستقیم و غیره مستقیم پرونده دارند بنابراین باید توجه بیشتری به آموزه‌های دینی مبنی برگذشت از یکدیگر داشته باشیم تا دستگاه قضایی با فراخ‌بال بتواند به جرائم سازمان‌یافته و همچنین جرائمی همچون اختلاس‌های میلیاردی رسیدگی کند و در اسرع وقت نتیجه آن به مردم اعلام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار